Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Řízení vztahů se zákazníky ? důležitý faktor úspěchu na trhu
Authors: Keřt Radim
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: International Scientific Conference
Publisher name: Vysoké učení technické v Brně
Place: Brno
Page from-to: 1-8
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Řízení vztahů se zákazníky ? důležitý faktor úspěchu na trhu Ve svém příspěvku se budu zaobírat problematikou řízení vztahů se zákazníky. Nejprve vysvětlím podstatu marketingu zaměřeného na uspokojování potřeb zákazníků s rozčleněním na dílčí úrovně. Následně charakterizuji hodnotu pro zákazníka s logickou návaznosti: a) na dvě základní omezení pro výrobce, producenta pří maximalizaci hodnoty pro zákazníka; b) a na dva základní požadavky výrobce při maximalizaci hodnoty pro zákazníka. Poté se zaměřím na vztahy se zákazníky již na celopodnikové úrovní. Vysvětlím důležitost této problematiky v rámci zvyšování hodnoty nejen pro zákazníka. Zaměřím se na základní zásady řízení vztahů se zákazníky a v závěru poukáži na úspěšnost implementace řešení správy vztahů se zákazníky. marketing;řízení vztahů se zákazníky;spokojenost
eng Customer Relationship management - market´s factor of success In my paper I deal with customer relationship management. First I explain the essence of marketing intented on the satiation needs of consumers with articulation on sublevel. Subsequently I characterize the value for consumers with logical sequence: a) in two essential restriction for producers; b) and in two the basic requirements producers at maximization value for consumers. Then I already focus on relationship with consumers on the general enterprise. I explain the importance of these problems in terms of increases in funds not only for consumers. I focus on the fundamental principles of customer relationship management and in the end of my paper I refer to the fruitfulness of implementation solving the consumer relationship. marketing;customer relationship management;satisfaction