Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Marketingové pojetí konkurenční výhody
Authors: Keřt Radim | Vaculík Josef
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Aktuální otázky rozvoje regionů
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 328-333
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Marketingové pojetí konkurenční výhody V současné době, kdy je, nejen kvůli vědecko-technickému pokroku a rozvíjející se globální ekonomické integraci, většina konkurenčních výhod dlouhodobě irelevantní a neudržitelná, je nezbytné přikládat důležitou roli tvorbě efektivní marketingové strategii firmy. Nejvýznamněji tvorbu efektivní marketingové strategie firmy ovlivňují zákazníci a konkurence. Konkurenční výhoda je v dlouhodobém časovém horizontu pomíjivá, proto se podniky snaží dosáhnout úspěšnosti v podnikání spíše vrstvením jednotlivých konkurenčních výhod. Cílem tohoto článku je poukázat na některé významné faktory podmiňující úspěšnou tvorbu efektivní marketingové strategie firmy. efektivní marketingová strategie firmy;strategie konkurence;analýza konkurentů;konkurenční výhoda;dynamický rozvoj;zpravodajský informační systém;klasifikace konkurenčních strategií;expertizní šetření;měření konkurenčních výhod
eng Marketing competitive advantage At present, when the most competitive advantage is not only because of scientist-technical progress and developing global economical integration in the long term irrelevant and unmaintainable, it is necessary to attach important role to the production of efficient marketing strategy. The production of efficient marketing strategy influences markedly customers and competition. The competitive advantage is volatile in long-term time horizon, therefore firms try to achieve fruitfulness in business rather by stratification of particular competitive advantages. The purpose of this article is to advert to some significant factors, which can countermine successful production of efficient marketing strategy. efficient marketing strategy;strategy of competition;analysis of competitors;competitive advantage;high-power development;intelligence information system;classification of competitive strategy;expertise inquiry;mensuration of competition benefits