Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Operative Quality Management in Engineering Company
Authors: Branská Lenka | Pecinová Zuzana
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Proceedings of The International Conference "BUSINESS-STUDIES-SCIENCE 2005"
Publisher name: Zemaitija College Rietavas Management Faculty
Place: Rietavas
Page from-to: 140-144
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Operativní management kvality ve strojírenském podniku Je evidentní, že kvalita výrobku se stává klíčovým faktorem prosperity podniku. Proto se mnoho českých průmyslových podniků pokouší budovat systém managementu kvality, který by měl garantovat kvalitu produkce. Ačkoliv je důležité vytvořit tento systém, znamená to vytvořit nejen základní systém podnikových procesů, ale pro dosažení konečné kvality podnikových výstupů je důležitý také operativní management kvality. Pouze kvalitní realizace jednotlivých procesů může znamenat efektivní vytváření produktů a služeb s vysokou kvalitou. Navzdory tomu využívání nástrojů operativního managementu kvality není ve všech firmách zdaleka excelentní. kvalita, operativní management kvality, metody operativního managemementu kvality
eng Operative Quality Management in Engineering Company It is evident that the quality of products is a key factor for the prosperity of any company. Therefore majority of Czech industrial firms try to build up the quality management system which can guarantee quality production. Although it is very important to create this system, it means to form the basic concept of the firm processes realization but, for obtaining the final quality of company outputs is essential the operative quality management. Only the quality realization of particular firm processes (including processing) can mean effective creating of products and services of high quality. Despite that the operative quality management and the use of operative quality management tools are not in an excellent form in a lot of firms. quality, operative quality management, operative quality management methods