Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

PERFORMANCE MANAGEMENT AND MARKET VALUE OF THE FIRM
Authors: Machač Otakar
Year: 2005
Type of publication: ostatní - přednáška nebo poster
Name of source: Proceedings of The International Scientific Conference "ECOMA 2005: ECONOMY AND MANAGEMENT OF ENTERPRISES IN TRANSITION ECONOMIES IN THE GLOBAL MARKET ENVIRONMENT",
Publisher name: Univerzita Pardubice
Page from-to: nestránkováno
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze ŘÍZENÍ VÝKONNOSTI A TRŽNÍ HODNOTA FIRMY Článek se zabývá souvislostmi mezi řízením výkonnosti a tržní hodnotou firmy. Nejprve jsou definovány pojmy řízení, měření, analýza a hodnocení výkonnosti podniku. Dále jsou uvedeny hlavní finanční ukazatele, a to zisk, peněžní tok a ekonomická přidaná hodnota (EVA) jako nástroje krátkodobého ohodnocení firmy a čistá současná hodnota počítaná z peněžního toku a z ekonomické přidané hodnoty pro dlouhodobé ocenění firmy. Nakonec je vysvětlen vztah mezi tržní hodnotou firmy a celkovou výkonností podniku v různých typech společností. Řízení výkonnosti podniku, měření výkonnosti, finanční ukazatele, tržní hodnota firmy
eng PERFORMANCE MANAGEMENT AND MARKET VALUE OF THE FIRM The paper deals with relation between performance management and market value of the firm. At first, concepts of performance management, measurement, analysis and evaluation are explained. Further there are specified main financial indicators as profit, cash flow and economic value added for short term measuring and net present value of CF and EVA for long term evaluation of the firm. Finally, the relationship between a market value and a total performance in different types of companies is explicated. Performance management, performance measuring, financial indicators, market value of the firm