Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Interacting with Customers - Base of Relationships Building
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Proceedings of The Int. Sci. Conf. "ECOMA 2005: Economy and Management of Enterprises in Transition Economies in the Global Market Environment"
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 199-205
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze INTERAKCE SE ZÁKAZNÍKY - ZÁKLAD BUDOVÁNÍ VZTAHŮ Článek vyzdvihuje význam řízení efektivních interakcí se zákazníky pro budování hodnotných vzájemných vztahů. Vybudování vztahu vyžaduje diferencovaný přístup k zákazníkům a uplatňování striktního one-to-one marketingu. Článek představuje pravidla, která musí firma dodržovat při interakci se zákazníky pro vytvoření jejich loajality, kde zvláštní pozornost je věnována funkci důvěry. V závěru jsou zmíněna pravidla efektivního dialogu mezi firmou a zákazníkem a vyzdvižen význam koordinace informačního toku v podniku pro efektivní komunikaci.
eng Interacting with Customers - Base of Relationships Building The paper highlights signification of effective customer relationship management so that mutual valuable relationships are created. The relationships building demands a differentiate approach to customers and the application of strict one-to-one marketing. The article presents the rules that must be observed by a firm in each interaction with its customers to create their loyalty and where a special attention is pay to the function of a trust. At the end, the rules of effective dialogue between a firm and a customer are mentioned, and it is pointed out that the coordination of information flow plays a signification role for effective communication in the company. Interaction with Customers, CRM, Loyalty of Customers, Trust Creation