Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management
Authors: Pecinová Zuzana | Branská Lenka
Year: 2007
Type of publication: článek v odborném periodiku
Name of source: Management
Publisher name: University of Vilnius
Place: Vilnius
Page from-to: 39-48
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Vliv koncepce "hodnota zákazníka" na management hodnototvorného procesu Chtějí-li firmy dlouhodobě úspěšně působit na evropských či světových trzích je naprosto nezbytné, aby neustále implementovaly nové přístupy k managementu podniku. Jedním z konceptů, který přispívá k růstu tržní hodnoty firmy je koncepce hodnoty zákazníka. Přijetí této myšlenky v podniku znamená zásah do nastavení či alespoň operativního řízení hodnototvorného procesu. Příspěvek se zabývá koncepcí hodnoty zákazníka, diferencovaným přístupem k zákazníkům na základě jejich hodnoty a dopadem implementace tohoto přístupu na management hodnototvorného procesu v podniku.
eng The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement incessantly new approaches to the company management. One of the concepts to contribute to the growth of the company?s market value is the Customer Value concept. Acceptance of the idea within a company entails intervention into the setting of the value-creating process or at least into its operational management. The article deals with the Customer Value concept, differentiated customer relationship management according to their value and impact of the implementation of this approach on the value-creating management in the company. customer value; customer relationship management; value-creating process; supply chain management