Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Marketing of Inorganic Pigments-New Targets for Computerized Pigment Design
Authors: Hálová Jaroslava | Kupka Karel | Šulcová Petra
Year: 2006
Type of publication: ostatní - přednáška nebo poster
Name of source: Sborník příspěvků 8. konference o speciálních anorganických pigmentech KSAP 2006
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place:
Page from-to:
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Marketing nových cílů anorganických pigmentů pro počítačový návrh pigmentů Na barvivovém trhu tam je tuhá konkurence. Počítačový návrh zaplní mezeru na trhu,jež tvoří prostor pro konkurenci. Data na základě strukturálních a optických vlastností anorganických pigmentů jsou analyzované metodou PLS dávající tak obouosý diagram, který vybere nejvíce možnou informaci do 2D nebo 3D obrazu, tak že můžeme vidět distribuci měřených vzorků z všech typů prokazující kolorimetrický prostor L,A,b barevné soustavy. Jednotlivé vzorky jsou reprezentované tečkami, různé typy shluky. Pigmenty jsou distribuované dost nerovnoměrně s viditelnými značnými mezerami. Ty mezery mohou signalizovat nekryté tržní příležitosti. To může mít význam pro firemní vedení, zaplnit tyto mezery vhodnými pigmenty navrženými PLSovým statistickým modelem. Nicméně, my nejsme ne konečný jestli tyto cíle jsou ve skutečnosti ? sázka" zvláštní kandidátové na pigment návrh z hlediska vícenásobných strukturálních a optických kritérií. Proto ? nejlepší" kandidáti tvoří mlhavou množinu. Anorganické pigmenty;tolerantní elipsoid;barevný CIEL*a*b systém;hyperpovrch
eng Marketing of Inorganic Pigments-New Targets for Computerized Pigment Design On the pigment market there is a tough competition. Computerised design is filling the gap on the market leaving space for competition. The data on structural and optical properties of inorganic pigments are analysed by PLS method giving thus Bi-plot, a clever tool, which extracts the most possible information into a 2D or 3D picture, so that one can see distribution of the measured samples from all brands aver colour space of L,a,b Colour System components. Particular samples are represented with dots, different brands from clusters. The pigments are distributed rather unevenly wit visible considerable gaps. Those gaps may indicate uncovered market opportunities. It may be of concern of the company leadership to fill those gaps with appropriate pigments designed by PLS statistical modelling as mentioned above. However, we are not definite if these targets are actually the ?bet? particular candidates for pigment design from the point of view of multiple structural and optical criteria. Therefore the ?best? candidates form Fuzzy set. Inorganic Pigments;Tolerance elipsoide;CIEL*a*b* colour system;Hypersurface