Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Zkušenosti s e-learningem v předmětu Aplikovaná statistika
Authors: Vlčková Vladimíra
Year: 2006
Type of publication: článek v odborném periodiku
Name of source: Forum Statisticum Slovacum
Publisher name: Slovenská štatistická a demografická spoločnosť
Place: Bratislava
Page from-to: 191-201
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Zkušenosti s e-learningem v předmětu Aplikovaná statistika Příspěvek se zabývá zkušenostmi s asynchronní formou e-learningu a zejména s blended learningem v předmětu Aplikovaná statistika na chemicko-technologické fakultě Univerzity Pardubice. Jsou zde popsány cíle, struktura a způsob vytváření výukových materiálů pro podporu jak vlastní výuky tak i samostudia tohoto předmětu. Byly vyspecifikovány přínosy, ale i problémy, které s sebou počítačem podporovaná výuka přináší a navrženo jejich řešení. e-learning, blended learning, předmět Aplikovaná statistika
eng Experience with E-learning in Subject Applied Statistics This paper deals with experiences with asynchronous form of e-learning and mainly with blended learning method used in subject Applied statistics at Faculty of Chemical Technology University of Pardubice. Goals, structure and method of tutorial materials´ creation which are used for the support of very education as well as for study hours of this subject are here described. Both benefits and problems which education supported by computer bear are specified and possible solution of problems is proposed. e-learning, blended learning, Subject Applied Statistics