Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Development of Human Resources as One of Basic Pillar of CRM
Authors: Vlčková Vladimíra
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Customer Relationship Management ´06
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 260-265
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Rozvoj lidských zdrojů jako jeden ze základních pilířů CRM Úspěch inovace CRM bude rozhodujícím způsobem záviset na profesionálním přístupu k práci příslušných pracovníků podniku, na jejich motivaci ale také na jejich systematickém a konzistentním měření jejich výkonu. Zásadní podmínkou pro úspěch je aktivní účast všech zaměstnanců na této přeměně. Mezi nejžádanější charakteristiky pracovní síly z pohledu CRM patří: Customer Insight, Drive to Achieve, Decisiveness, Breakthrough Thinking, Teamwork, Leadership and Coaching. Tyto charakteristiky pak mohou pomoci při výběru kandidátů a formování týmu, který bude koncentrován na potřeby zákazníka, bude schopen realizovat procesy CRM a využít potenciál technologie CRM. Pokud chce vedení změny, které sebou přináší inovace CRM úspěšně řídit a maximálně snížit odpor pracovníků k těmto změnám, mělo by: vytvořit a pracovníkům podniku vysvětlit vizi změny, zabezpečit znalosti potřebné ke změně, aktualizovat motivační systém, shromáždit personální a finanční zdroje, vytvořit příslušný akční plán. CRM, pracovníci, charakteristiky pracovní síly z pohledu CRM
eng Development of Human Resources as One of Basic Pillar of CRM Success of CRM innovation depends in crucial way on professional approach to the work of appropriate employees, on their motivation but also on their systematic and consistent measurement of their performance. Active participation of all employees in this transformation is fundamental condition for success. Customer Insight, Drive to Achieve, Decisiveness, Breakthrough Thinking, Teamwork, Leadership and Coaching belongs to the most desirable attributes of workforce from the CRM point of view. These attributes can than help in selection of candidates and in formation of team, which will be focused on customers´ needs, which will be able to realize CRM processes and to utilize CRM technologies. If executive wants to manage successfully changes which CRM innovation breeds it should: to create vision of change and explain it to employees, to ensure needed knowledge for change, to actualize stimulation system, to collect personal and financial resources, to create corresponding action plan. CRM, employees, attributes of workforce from the CRM point of view