Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Elektronická výměna dat jako podpůrný nástroj tvorby zvláštní hodnoty pro zákazníka.
Authors: Vlčková Vladimíra
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník příspěvků ze 4. mezinárodní konference "Logistika v teorii a praxi"
Publisher name: Technická univerzita v Liberci
Place: Liberec
Page from-to: 102-107
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Elektronická výměna dat jako podpůrný nástroj tvorby zvláštní hodnoty pro zákazníka. Příspěvek se zabývá elektronickou výměnou dat (EDI) jako nástrojem pro tvorbu zvyšování hodnoty pro zákazníka. Je zde popsána podstata systému elektronické výměny dat, zdůrazněny přínosy pro podniky a zmíněna možná ohrožení EDI systému. Základními přínosy implementace EDI v podniku jsou především: úspora nákladů, úspora času, minimální nároky na lidskou obsluhu, minimalizace rizika lidských chyb, vysoká operativnost, bezpečnost a rychlost předávaných dokumentů v celosvětově jednotném jazyku, přehledném pro všechny participující strany. Výsledkem je zkrácení cyklu dodávky, což ve svém důsledku vede k pružnější a rychlejší reakci na změny na trhu a tedy i k možnosti poskytovat diferencovanou až individualizovanou péči o zákazníky podle jejich potřeb a požadavků. elektronická výměna dat, řízení vztahů se zákazníky, zvláštní hodnota pro zákazníka, dodavatelsko-odběratelské řetězce
eng Electronic Data Interchange as a Supporting Tool for Building Extraordinary Customer Value This paper deals with Electronic Data Interchange (EDI) as a tool for building extraordinary customer value. Basic principles of EDI and main benefits of EDI for companies are mentioned together with possible threats of EDI system. Main benefits of EDI implementation for companies are mainly: costs saving, time saving, minimal requirements on human handling, human errors risk minimization, high operability, security and speed of documents transfer in worldwide unified language, which is transparent for all participants. It gives rise to shortening of delivery cycle which in consequence results in more lively and faster reaction to changes in the market. It allows providing of differentiated to individualized entertainment according to needs and requirements of each customer. Electronic Data Interchange, Customer Relation Management, extraordinary customer value, supply chains