Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Hodnotová kritéria a CRM
Authors: Pecinová Zuzana
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník z konference "Moderné prístupy k manažmentu podniku"
Publisher name: Slovenská technická univerzita v Bratislave
Place: Bratislava
Page from-to: 412-416
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Hodnotová kritéria a CRM Úkolem CRM je budovat vztahy s hodnotnými zákazníky. Proto jsou hodnota a ziskovost (jako základ hodnoty zákazníka) důležité proměnné pro segmentací zákazníků. V článku jsou konfronotvány způsoby měření hodnoty a ziskovosti v kontextu literatury věnované CRM a standardní definice těchto měřítek a jejich chápání v podnikové praxi. CRM; hodnota; hodnota zákazníka; ziskovost
eng Value Criteria and CRM The aim of CRM is to build up the relationship with valuable customers. Therefore customer value and profitability (as the basic of customer value), are the important characteristics for customer differentiation. In the article the ways of value and profitability measurements are reviewed in context of CRM literature, standard definition of these characteristics and their understanding in business practice. CRM; value; customer value; profitability