Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Další vzdělávání pedagogů a učitelů v oblasti EVVO
Authors: Málková Jitka
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník Mezinárodní Konference Příprava učitelů a výzkum v oblasti didaktik přírodovědných, zemědělských a příbuzných oborů
Publisher name: Educo
Place: Praha, Česká republika
Page from-to: 37-41
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Další vzdělávání pedagogů a učitelů v oblasti EVVO Od října 2005 do listopadu 2006 je katedra biologie Pedagogické fakulty UHK (kat bi PdFak) nositelem projektu od Královéhradeckého kraje, jehož cílem je rozvinout a zejména inovovat znalosti, vědomosti a dovednosti pedagogů i studentů učitelství z východočeského regionu (nejen biologie a přírodopisu) v oblasti environmentální problematiky. Projekt má posluchačům napomoci pochopit environmentální výchovu jako integrální a integrující složku výchovně vzdělávacího procesu. Orientovat učitele na aplikaci environmentálních témat ve školní praxi, vrátit žáky a studenty do přírody. Inovace znalostí a dovedností, aplikace principu regionalismu, transdisciplinární pojetí, uplatnění moderních, atraktivních a aktivizujících metod. Časová dotace 36 hod pro 37 účastníků; 4 čtyřhodinové semináře a dvoudenní komplexní exkurze (konkrétní problémy ochrany přírody, monitoring, management, trvale udržitelný rozvoj). Další vzdělávání pedagogů a studentů učitelství v oblasti EVVO
eng Additional training of teachers and students in the field of EE in the East Bohemian region From October 2005 until November 2006 the Biology Department of the University of Hradec Králové is the carrier of project promulgated by the Královéhradecký region. The aim of the project is to expand and to innovate knowledge, information and acquirements of teachers and students of teaching in the East Bohemian region (not only those who are studying biology) in the field of environmental education. The project should help learners to understand the environmental education as an integral part of the educational training process. Other aims are: to orientate teachers on application of environmental themes in school working experience or to return pupils and students to nature as well as the innovation of knowledge and acquirements, the application of regional aspect, the transdisciplinary conception, the use of modern, atractive and activated methods. The time grant is 36 lessons for 37 participants; 4 four-lesson seminars and two-day complex excursion (particular problems of nature protection, monitoring, management, sustainable development). Additional training of teachers and students in the field of EE