Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Informační systémy v CRM (řízení vztahů se zákazníky)
Authors: Keřt Radim
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Veřejná správa 2006
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 206-214
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Informační systémy v CRM (řízení vztahů se zákazníky) Ve svém příspěvku se zaobírám problematikou řízení vztahů se zákazníky v ziskovém a neziskovém sektoru. V současné době, kdy je, nejen kvůli vědecko-technickému pokroku a rozvíjející se globální ekonomické integraci, většina konkurenčních výhod dlouhodobě irelevantní a neudržitelná, je nezbytné přikládat důležitou roli tvorbě vztahů se zákazníky. Zaměřím se na základní zásady řízení vztahů se zákazníky a poukáži na úspěšnost implementace řešení správy vztahů se zákazníky. Dále se zaobírám informačními systémy v CRM, resp. strukturou kvalitních informačních systémů v CRM. Definuji možnosti základních modulů vedoucích k řešení problematiky CRM. V závěru charakterizuji vývojové etapy modulů v CRM. marketing;spokojenost zákazníků;podnik;marketingová koncepce podniku;IS/IT
eng IT system in CRM In my report I deal with customer relationship management in the profit sector and nonprofit sector. At present, when the most competitive advantage is not only because of scientist-technical progress and developing global economical integration in the long term irrelevant and unmaintainable, it is necessary to attach important role to customer relationship management. I focus on the fundamental principles of customer relationship management and I refer to the fruitfulness of implementation solving the consumer relationship. Farther I deal with IS (information system) in CRM, structure of high - quality of IS (information system) in CRM. I define the possibilities of basic modulue leading to the solution of problems of CRM. At the close I characterize the evolutional period of the modulus in CRM. marketing;customer satisfaction;company;marketing concept of copany;IS/IT