Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Information Needs of Selected Groups of External Stakeholders for Assessing the Reputation of a Chemical Company
Year: 2024
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Proceedings of the 11th International Conference on Chemical Technology
Publisher name: Česká společnost průmyslové chemie
Place: Praha
Page from-to: 53-57
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Informační potřeby vybraných skupin externích stakeholderů pro posouzení reputace chemické společnosti Příspěvek vyzdvihuje důležitost cílené firemní komunikace vůči různým skupinám stakeholderů při vytváření pozitivní reputace podniků. Jsou prezentovány výsledky primárního kvantitativního výzkumu, jehož základním cílem bylo zjistit, jaké informace jsou pro veřejnost v roli různých skupin externích stakeholderů chemického podniku důležité pro posouzení reputace tohoto podniku a jaké informační kanály jsou pro respondenty pro získání těchto informací preferované. Výzkum byl připraven na základě rešerše odborné literatury mapující předpokládané zdroje či nástroje pro vytváření reputace podniků a také identifikující nejvyužívanější firemní komunikační kanály pro komunikaci podniku s veřejností. Šetření potvrdilo předpoklad, že se informační potřeby mezi různými zkoumanými skupinami externích stakeholderů liší. Výsledky výzkumu poskytují chemickým podnikům efektivní návod pro specifické cílení jejich komunikace na různé skupiny stakeholderů s využitím vhodných informací šířených jimi preferovanými informačními zdroji. Firemní reputace; stakeholder; externí stakeholder; komunikace; nástroje a kanály komunikace
eng Information Needs of Selected Groups of External Stakeholders for Assessing the Reputation of a Chemical Company The paper highlights the importance of targeted corporate communication to different stakeholder groups in creating a positive corporate reputation. The results of primary quantitative research are presented, the main objective of which was to find out what information is important for the public in the role of different groups of external stakeholders of a chemical company to assess the reputation of this company and what information channels are preferred by respondents to obtain this information. The research was prepared on the basis of a literature search mapping the expected sources or tools for building corporate reputation and also identifying the most used corporate communication channels for communicating with the public. The investigation confirmed the assumption that information needs differ between the different groups of external stakeholders studied. The results of the research provide chemical companies with effective guidance for specifically targeting their communications to different stakeholder groups using appropriate information disseminated by their preferred information sources. Corporate reputation; stakeholder; external stakeholder; communication; communication tools and channels