Skip to main content

Login for students

Login for employees

prof. Ing. Hana Lošťáková, CSc.

User picture
  • hana.lostakova@upce.cz
  • Faculty of Chemical Technology

    Department of Economy and Man. of Chemical and Food Industry (30390)

    Guest
  • Teaching
  • Publications
  • Projects

Teaching

KEMCH/CA211 (2024) G - - -
KEMCH/CA241 (2024) G - - -
KEMCH/CD211 (2024) G - - -
KEMCH/CD241 (2024) G - - -

Timetable

Dates

Publications

JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Comprehensive Customer Solutions in Selected Chemical Product Lines in the Czech Republic Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology, 2022, vol. 28, no. 2022, s. 151-170. ISSN: 1211-5541.
KREJČÍK, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Utilisation of online public relations tools in chemical companies in the Czech Republic. In Hradec economic days, Vol. 12(1). Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2022. s. 358-369 s. ISBN 978-80-7435-855-5.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - MACHÁČKOVÁ, K. The Use of PR Tools and Analysis of Their Effectiveness as Viewed by Managers of Czech Chemical Companies. In Hradec economic days, Vol. 11(1). Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2021. s. 297-308 s. ISBN 978-80-7435-822-7.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - MACHÁČKOVÁ, K. The level of use of public relations tools and evaluation of their impact on the reputation of chemical companies from  the perspective of the Czech public. In Business and Management 2020. Vilnius: VGTU Publishing House Technika, 2020. s. 293-301 s. ISBN 978-609-476-231-4.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - VLČKOVÁ, V. Assessment of employment attractiveness in the Czech chemical industry Przemysl chemiczny, 2018, vol. 97, no. 11, s. 1945-1948. ISSN: 0033-2496.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - PAKOSTOVÁ, E. Tools for creating positive reputation with customers for chemical industrial enterprises. In Business and Management 2018. Vilnius: VGTU Publishing House Technika, 2018. s. 427-435 s. ISBN 978-609-476-119-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - PETRÍK, D. Attractiveness of the Study of Chemistry and Employment in the Chemical Industry from the Point of View of the Czech Public. In Proceedings of the 6th International Conference on Chemical Technology. Praha: Česká společnost průmyslové chemie, 2018. s. 96 - 101 s. ISBN 978-80-86238-77-7.
VLČKOVÁ, V. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Application of Servitization in the Chemical Industry.. In Book of abstracts of the 6th International Conference on Chemical Technology. Praha: Česká společnost průmyslové chemie, 2018. ISBN 978-80-86238-83-8.
VANCOVÁ, A. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Vnímání reputace podniků Synthesia, a. s., Explosia, a. s. a Paramo, a. s. v očích veřejnosti z hlediska jejich vlivu na životní prostředí. In Sborník příspěvků : studentská vědecká odborná činnost 2017/2018. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2018. s. 187-192 s. ISBN 978-80-7560-157-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - VLČKOVÁ, V. Prospěšnost nástrojů integrace výrobců chemických produktů se zákazníky pro posilování vzájemných vztahů Chemické listy, 2017, vol. 111, no. 6, s. 404-409. ISSN: 0009-2770.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - PECINOVÁ, Z. - VLČKOVÁ, V. - PATÁK, M. - BRANSKÁ, L. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing a.s., 2017. 320 s. ISBN: 978-80-271-0419-2.
VLČKOVÁ, V. - LOŠŤÁKOVÁ, H. The Range of Services in the B2B Market with Products of the Chemical Industry. In Proceedings of the 5th International Conference on Chemical Technology. Praha: Česká společnost průmyslové chemie, 2017. s. 185-190 s. ISBN 978-80-86238-65-4.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - OSTŘANSKÝ, F. Czech Public Attitudes to the Chemical Industry. In Proceedings of the 5th International Conference on Chemical Technology. Praha: Česká společnost průmyslové chemie, 2017. s. 142-147 s. ISBN 978-80-86238-65-4.
VLČKOVÁ, V. - LOŠŤÁKOVÁ, H. The Quality of Services Provided to Customers in zhe B2B Market with Chemical Industry Products. In Modern Science Conference Proceedings. Book 1, Vol. V : Business and Management. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2017. s. 1053 -1060 s. ISBN 978-619-7408-17-1.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - ČEPOVÁ, J. UTILIZATION OF PR TOOLS WITHIN BUILDING A POSITIVE REPUTATION OF CZECH CHEMICAL COMPANIES. In Modern Science Conference Proceedings. Book 1, Vol. V : Business and Management. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2017. s. 1117-1124 s. ISBN 978-619-7408-17-1.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. SEGMENTATION OF GARAGES BY THEIR NEEDS AND REQUIREMENTS CONCERNING THE LEVEL OF COOPERATION WITH CAR OIL DISTRIBUTORS. In CLC 2017 Carpathian logistics congres : proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2017. s. 217-222 s. ISBN 978-80-87294-80-2.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. THE IMPORTANCE OF BUILDING POSITIVE REPUTATION OF CHEMICAL INDUSTRY COMPANIES FOR DEVELOPMENT OF REATIONSHIPS WITHIN SUPPLY CHAINS. In The 9th International Scientific Conference Business and Management 2016. Vilnius: Vilnius Gediminas Technical University, 2016. s. 1-10 s. ISBN 978-609-457-921-9.
JELÍNKOVÁ, M. - MUNZAROVÁ, S. - LOŠŤÁKOVÁ, H. INTERNET CSR PRESENTATION AND ITS IMPORTANCE FOR INCREASING CORPORATE REPUTATION IN THE AREA OF FERROUS METALLURGY. In METAL 2016: 25th International Conference on Metallurgy and Materials. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2016. s. 1829-1837 s. ISBN 978-80-87294-67-3.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - HEJNOVÁ, A. SEGMENTATION WITHIN A CAR OIL DISTRIBUTION CHAIN IN THE CZECH REPUBLIC FROM THE POINT OF VIEW OF THE REQUIRED LEVEL OF MUTUAL COOPERATION BETWEEN DISTRIBUTION CHAIN LINKS. In SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2016. s. 1021-1028 s. ISBN 978-619-7105-74-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PŘÍHODOVÁ, M. Market Segmentation of Clients of Brick&Mortar Pharmacies when Buying OTC Drugs. In SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2016. s. 937-944 s. ISBN 978-619-7105-74-2.
MUNZAROVÁ, S. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - VÁVRA, J. - BEDNAŘÍKOVÁ, M. - KURTULÍKOVÁ, N. CODE OF ETHICS IN THE REPORTING OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ACTIVITIES, THE EVIDENCE FROM THE CZECH CHEMICAL COMPANIES. In SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2016. s. 761-768 s. ISBN 978-619-7105-74-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - VIRÁG, J. Preferences of Czech Households when Shopping for Vegetables. In SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2016. s. 961-968 s. ISBN 978-619-7105-74-2.
VLČKOVÁ, V. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BÁRTOVÁ, K. DECIDING BETWEEN RAILWAY AND ROAD TRANSPORT OF DANGEROUS ITEMS WITH RESPECT TO THE LEVEL OF CUSTOMER SERVICES. In SGEM 2016 : Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism Conference Proceedings. Book 2. Vol. 3. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2016. s. 839-846 s. ISBN 978-619-7105-74-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PŠORN, J. Differences between the Customer and Supplier Perception of the Usefulness of the Range and Quality of Logistics Services on the B2B Market. In CLC 2015: Carpathian Logistics Congress: Congress Proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2015. s. 384-390 s. ISBN 978-80-87294-64-2.
PECINOVÁ, Z. - STEHNOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Evaluation of Suppliers by Customers as a Way to Increase Business Performance. In SGEM2015: Conference Proceedings. Book 2. Vol. 2. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2015. s. 723-730 s. ISBN 978-619-7105-47-6.
PECINOVÁ, Z. - PATÁK, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Customer preferences in selecting a supplier in the context of the strengthening of supplier-customer relations. In CLC 2015: Carpathian Logistics Congress: Congress Proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2015. s. 438-443 s. ISBN 978-80-87294-64-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. - HRÁSKÁ, V. - CRHÁKOVÁ, K. Customer Value Attributes in Purchase Of OTC Drugs and Food Supplements in Brick-and-Mortar Pharmacies in the Czech Republic. In SGEM2015: Conference Proceedings. Book 2. Vol. 2. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2015. s. 667-674 s. ISBN 978-619-7105-47-6.
JELÍNKOVÁ, M. - VLČKOVÁ, V. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - LOVEČKOVÁ, Z. Using Mass Communication and Mass Media to Increase the Effectiveness of Integrated Marketing Communications of Chemical Industry Enterprises. In SGEM2015: Conference Proceedings. Book 2. Vol. 2. Sofie: STEF92 Technology Ltd., 2015. s. 989-998 s. ISBN 978-619-7105-47-6.
BRANSKÁ, L. - PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. BUILDING CUSTOMER LOYALTY AS THE BASIS FOR THE STABILIZATION OF RELATIONSHIPS IN THE SUPPLY CHAIN. In CLC 2015: Carpathian Logistics Congress: Congress Proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2015. s. 231-236 s. ISBN 978-80-87294-64-2.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. POSSIBILITIES OF DEEPENING COOPERATION OF SELECTED STAKEHOLDERS WITHIN A CAR OIL DISTRIBUTION CHAIN. In CLC 2015: Carpathian Logistics Congress: Congress Proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2015. s. 313-319 s. ISBN 978-80-87294-64-2.
PŘÍHODOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Segmentace klientů kamenných lékáren z hlediska vnímání důležitosti kritérií jejich výběru. In Studentská vědecká odborná činnost 2014/2015: sborník příspěvků. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. s. 207-212 s. ISBN 978-80-7395-922-7.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - STEJSKALOVÁ, I. Importance of Company Reputation and its Customer-oriented Culture for Strengthening of Relationships with Customers on Industrial Market with Chemical Products The Scientific Journal of Riga Technical University: Economics and Business, 2014, vol. 26, no. 1, s. 69-76. ISSN: 2256-0394.
BRANSKÁ, L. - PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. APPROACH TO SUPPLIER EVALUATION IN THE CONTEXT OF BUILDING VALUE NETWORKS. In METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2014. s. 1610-1617 s. ISBN 978-80-87294-54-3.
ČECH, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Segmentace klientů kamenných lékáren z hlediska vnímání nástrojů podpory prodeje a loajality. In Sborník příspěvků Studentská vědecká odborná činnost 2013/2014. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. s. 23-30 s. ISBN 978-80-7395-819-0.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - HORÁKOVÁ, V. Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies. In Procedia - Social and Behavioral Sciences. Amsterdam: Elsevier Science BV, 2014. s. 576-589 s.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - PATÁK, M. - ŠIMEK, P. EVALUATION OF THE BENEFITS OF LOGISTICS SERVICES FOR STRENGTHENING RELATIONSHIPS IN THE SUPPLY CHAIN FROM THE PERSPECTIVE OF CUSTOMERS – CASE STUDY. In Carpathian Logistics Congress 2014. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2014. s. 1-7 s. ISBN 978-80-553-1804-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - PECINOVÁ, Z. Technical Equipment Allowing Flexibility in Serving Customers as a Prerequisite for Strengthening Customer Relationships in the B2B Market. In METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2014. s. 1828-1834 s. ISBN 978-80-87294-54-3.
PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - PATÁK, M. Price as a factor strengthening the relationships – comparison of supplier's and customer's points of view. In Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism: Conference proceedings. Volume II, "Finance". Sofia: SGEM, 2014. s. 583-591 s. ISBN 978-619-7105-26-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. The Role of Partnership and Flexibility in Strengthening Customer Relationships in the B2B Market. In Procedia - Social and Behavioral Sciences. Amsterdam: Elsevier Science BV, 2014. s. 563-575 s.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - KAPLANOVÁ, D. Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption. In Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism: Conference proceedings. Volume III, "Economics and Tourism". Sofia: SGEM, 2014. s. 389-398 s. ISBN 978-619-7105-27-8.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. - BRANSKÁ, L. - VLČKOVÁ, V. - PATÁK, M. Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes. In Logistics Development. Zürich - Uetikon: Trans Tech Publications, 2014. s. 39-46 s. ISBN 978-3-03835-347-8.
VLČKOVÁ, V. - PATÁK, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - ŠPITÁLSKÝ, L. The Impact of Standardization of Variables on the Outcomes of Service Market Segmentation,. In Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism: Conference proceedings. Volume III, "Economics and Tourism". Sofia: SGEM, 2014. s. 621-628 s. ISBN 978-619-7105-27-8.
VLČKOVÁ, V. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - PATÁK, M. Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation. In METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2014. s. 1932-1939 s. ISBN 978-80-87294-54-3.
PATÁK, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - ČURDOVÁ, M. - VLČKOVÁ, V. The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools. In Procedia - Social and Behavioral Sciences. Amsterdam: Elsevier Science BV, 2014. s. 552-562 s.
TUZOVÁ, E. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Výzkum spokojenosti a vnímané hodnoty nabídky a služeb u odběratelů vybraných chemických produktů.. In Sborník příspěvků Studentská vědecká odborná činnost 2013/2014. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. s. 209-216 s. ISBN 978-80-7395-819-0.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. The Benefits of a Complex Solution to the Customer´s Problem for SRC on the Market with Chemical Products Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology, 2013, vol. 19, no. prosinec, s. 345-371. ISSN: 1211-5541.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. The Benefits of a Complex Solution to the Customers? Problem for SRC on the Market with Chemical Products Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology, 2013, vol. 19, no. prosinec, s. 345-371. ISSN: 1211-5541.
BRANSKÁ, L. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. Increasing the Value Network Performance by Developing Cooperation of Companies with Distribution Intermediaries. In Recent Advances in Business Management and Marketing. Atény: WSEAS Press, 2013. s. 134-139 s. ISBN 978-960-474-306-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. - HORÁKOVÁ, V. Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies. In Recent Researches in Business Administration, Product Design and Marketing. Stevens Point: WSEAS Press, 2013. s. 11-20 s. ISBN 978-960-474-325-4.
PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. The Benefits of Deepening Cooperation - the Supplier´s View. In Recent Advances in Business Management and Marketing. Atény: WSEAS Press, 2013. s. 121-127 s. ISBN 978-960-474-306-3.
BRANSKÁ, L. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. Is a Joint Owner a Guarantee of Coordinated Efforts of Entities in the Value Network?. In Conference METAL 2013 Proceedings 22nd International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2013. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2013. s. 1835-1841 s. ISBN 978-80-87294-41-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - STEJSKALOVÁ, I. The Key Strategic Customer Benefits Leading to Strengthening of Relations with Customers in the Chemical Industry. In Conference METAL 2013 Proceedings 22nd International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2013. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2013. s. 1994-1999 s. ISBN 978-80-87294-41-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - HORÁKOVÁ, V. - PECINOVÁ, Z. Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies. In Recent Researches in Business Administration, Product Design and Marketing. Stevens Point: WSEAS Press, 2013. s. 11-20 s. ISBN 978-960-474-325-4.
PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. Barriers to the Development of Cooperation in Value Networks with a Low Level of Cooperation. In Conference METAL 2013 Proceedings 22nd International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2013. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2013. s. 2006-2012 s. ISBN 978-80-87294-41-3.
VLČKOVÁ, V. - PATÁK, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Minimizing the Bullwhip Effect - Strategic Benefit in Value Network of Fast Moving Chemical Goods. In Recent Researches in Applied Economics and Management, Vol. I - Business Administration and Financial Management. Atény: WSEAS Press, 2013. s. 308-314 s. ISBN 978-960-474-323-0.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. - STEJSKALOVÁ, I. THE ATTRIBUTES OF INTERCONNECTION BETWEEN A CHEMICAL ENTERPRISE AND ITS CUSTOMERS AND THEIR IMPORTANCE FOR STRENGTHENING MUTUAL RELATIONS IN THE VALUE NETWORK.. In CCL 2013: Carpathian Logistics Congress 2013 - Congress Proceedings.. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2013. s. 709-723 s. ISBN 978-80-87294-50-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - STEJSKALOVÁ, I. Importance of Company Reputation and its Customer-oriented Culture for Strengthening of Relationships with Customers. In SCEE 2013 Proceedings, Subsection: Production Economics, Finance, Management and Marketing. Riga: Riga Technical University, Faculty of Engineering Economics and Management (RTU FEEM), 2013. s. 1-6 s. ISBN 978-9934-10-355-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - ČURDOVÁ, M. - JANOUCH, V. Purchase Behavior of Online Pharmacies Clients Economics and Management, 2012, vol. 17, no. 3, s. 1098-1107. ISSN: 1822-6515.
BRANSKÁ, L. - PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Packaging Replenishment as a Tool of Benefits Creation. In Recent Researches in Business and Economics. Atény: WSEAS Press, 2012. s. 134-139 s. ISBN 978-1-61804-102-9.
PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - HAVRÁNEK, P. The Company Performance from the Point of View of the Customers in the Context of the Company Performance. In CLC 2012 - Congress proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2012. s. 1-6 s. ISBN 978-80-87294-33-8.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - ČURDOVÁ, M. Perception of Attractiveness of Components of the Offer and Forms of Support to Repeat Purchases by E-Shop Clients. In Conference METAL 2012 Proceedings 21st International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2012. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2012. s. 1655-1661 s. ISBN 978-80-87294-31-4.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - ČURDOVÁ, M. Preference of Forms of Customer Loyalty Programs by Clients of Internet Pharmacies. In Business and Management. Vilnius: VGTU Publishing House Technika, 2012. s. 856-863 s. ISBN 978-609-457-116-9.
PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - HAVRÁNEK, P. The Company Performance from the Point of View of the Customers in the Context of the Company Performance. In CLC 2012 - Congress proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2012. s. 590-596 s. ISBN 978-80-87294-36-9.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - ČURDOVÁ, M. - PECINOVÁ, Z. Consulting Services - an Important Part of Providing Customer Value in E-commerce with Pharmaceutical Products: Customer Perspective. In Recent Researches in Business and Economics. Atény: WSEAS Press, 2012. s. 128-133 s. ISBN 978-1-61804-102-9.
BRANSKÁ, L. - PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. MODIFICATION OF PACKAGING MANAGEMENT IN A COMPANY AS A RESULT OF INVOLVEMENT IN A VALUE NETWORK. In Conference METAL 2012 Proceedings 21st International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2012. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2012. s. 1634-1641 s. ISBN 978-80-87294-31-4.
PECINOVÁ, Z. - ČURDOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - RAJHELOVÁ, H. Strengthening Relationships with Customers in Online Pharmacies as Links of Pharmaceutical Value Networks Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology, 2011, vol. 17, no. prosinec, s. 333-345. ISSN: 1211-5541.
JANOUCH, V. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Marketingová komunikace prostřednictvím webových stránek ve výrobních podnicích potravinářského průmyslu Trendy ekonomiky a managementu, 2011, vol. V, no. 08, s. 107-116. ISSN: 1802-8527.
BRANSKÁ, L. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Collaborative Planning in the System of Supply Chain Management Based on the CPFR Method Transport and Logistics, 2011, vol. Neuveden, no. 9, s. 34-43. ISSN: 1451-107X.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Customer Value Proposition and its Customer Perception in Czech Graphic-Arts Industry Economics and Management, 2011, vol. 16, no. 1, s. 1274-1278. ISSN: 1822-6515.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. Creation of the Customer’s Value within the Value Network of Products Determined for Production Consumption. In Conference Metal 2011 Proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2011. s. 1126-1131 s. ISBN 978-80-87294-24-6.
BRANSKÁ, L. - LOŠŤÁKOVÁ, H. CPFR Method Application in Supply Chain Involving Continuous Productions. In Conference Metal 2011 Proceedings. Ostrava: TANGER, spol. s r.o., 2011. s. 1252-1258 s. ISBN 978-80-87294-24-6.
LOŠŤÁKOVÁ, H. The Growth of Strategic Benefits’ Role in B2B Markets Economics and Management, 2010, vol. 15, no. April, s. 650-654. ISSN: 1822-6515.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Identification and Quantification of the Value Provided to Customers: The Case of B2B Markets. In Business and Management. Vilnius: VGTU Publishing House Technika, 2010. s. 414-420 s.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PANÁK, O. Value-Based Management in Graphic Arts Company KSI Transactions on Knowledge Society, 2009, vol. 4, no. N, s. 62-65. ISSN: 1313-4787.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Benefits of CRM Differentiated on the Basis of Customer Lifetime Value Economics and Business, 2009, vol. 19, no. 3, s. 83-88. ISSN: 1407-7337.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - BEDNAŘÍKOVÁ, M. - BRANSKÁ, L. - DĚDKOVÁ, J. - JANOUCH, V. - JELÍNKOVÁ, M. - NOŽIČKA, J. - PECINOVÁ, Z. - SIMOVÁ, J. - VÁVRA, J. - VLČKOVÁ, V. Diferencované řízení vztahů se zákazníky: Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing a.s., 2009. 272 s. ISBN: 978-80-247-3155-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Benefits of CRM Differentiated on the Basis of Customer Life-Time Value. In Conference Proceedings (SCEE' 2009). Riga: RTU Publishing House, 2009. s. 1-5 s. ISBN 978-9984-32-173-8.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - DĚDKOVÁ, J. How to Create Knowledge System for Value-Based Management. KSI Transactions on Knowledge Society, 2008, vol. 3, no. 1, s. 26-29. ISSN: 1313-4787.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Atributy hodnoty pro zákazníka u produktů určených pro výrobní spotřebu Marketing & Komunikace, 2008, vol. 18, no. 3, s. 8-9. ISSN: 1211-5622.
DĚDKOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Making Use of the Textile Comfort Parameters Knowledge for the Establishment of Value Attributes for the Customers KSI Transactions on Knowledge Society, 2008, vol. 3, no. 1, s. 49-52. ISSN: 1313-4787.
DĚDKOVÁ, J. - JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Budoucnost podniku je ve vytváření marketingové hodnoty výrobku pro zákazníky Vědecká pojednání, 2008, vol. XIV, no. 1, s. 86-93. ISSN: 1801-1128.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - BEDNAŘÍKOVÁ, M. - DĚDKOVÁ, J. - JANOUCH, V. - JELÍNKOVÁ, M. - NOŽIČKA, J. - PECINOVÁ, Z. - SIMOVÁ, J. - VÁVRA, J. - VLČKOVÁ, V. Řízení vztahů se zákazníky (CRM) prostřednictvím diferencovaného hodnotového managementu. první. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008. 275 s. ISBN: 978-80-7395-140-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Market Oriented Measurement of Company Performance. In Problems of Marketing Management in Globalisation. Banská Bystrica: Ekonómia, 2008. s. 139-143 s. ISBN 978-80-89382-00-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. CRM and Integrated Company Performance Management. In CRM 2008. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008. s. 100-106 s. ISBN 978-80-7395-129-0.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Steps to Creating Customer Value and their Level in the Czech Republic. In Business and Management 2008. Vilnius: VGTU Publishing House Technika, 2008. s. 273-276 s. ISBN 978-9955-28-268-6.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Customer Value Attributes by the Selected Chemical Products. In The Problems of Development of National Economy and Entrepreneurship. Riga: RTU Publishing House, 2008. s. 98-100 s. ISBN 978-9984-32-567-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Integrace fází hodnotového managementu jako základ posilování konkurenceschopnosti firem. In Nové trendy v manažmente: zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Trenčín: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, 2008. s. 356-361 s. ISBN 978-80-8075-370-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Dynamické pojetí hodnotového managementu jako základ rozvoje vztahového marketingu. In Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti VI. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, 2008. s. 119-123 s. ISBN 978-80-213-1774-1.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Hodnota pro zákazníka a její atributy. In Mladý ekonóm. Bratislava: 2008. s. 50-54 s. ISBN 978-80-225-2668-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Růst loajality zákazníků prostřednictvím strategie diferencovaného CRM. Nová ekonomika, 2007, vol. 6, no. 1, s. 35-41. ISSN: 1336-1732.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Vliv spokojenosti zákazníků na ziskovost podniku. Marketing & Komunikace, 2007, vol. 17, no. 3, s. 22-24. ISSN: 1211-5622.
PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - VÁVRA, J. - VLČKOVÁ, V. Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises. Economics and Management, 2007, vol. 12, no. 1, s. 439-445. ISSN: 1822-6515.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - SIMOVÁ, J. - DĚDKOVÁ, J. Diagnostická metoda kvantifikace hodnoty pro zákazníka. Vedecké listy, 2007, vol. 3, no. 2, s. 45-51. ISSN: 1336-815X.
DĚDKOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Současný způsob identifikace zákazníků u firem zabývajících se prodejem výrobků na spotřebním trhu. Vědecká pojednání, 2007, vol. 13, no. 1, s. 69-75. ISSN: 1801-1128.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - JELÍNKOVÁ, M. - PECINOVÁ, Z. - VLČKOVÁ, V. Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises. Economics and Management, 2007, vol. 12, no. 1, s. 424-431. ISSN: 1822-6515.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. - JELÍNKOVÁ, M. How to Measure Customer Value to the Firm?. In Logistic-Marketing Aspects of the Enterprise Management. první. vyd. Czestochowa: Sekcja Wydawnictw Wydzialu Zarzadzania Politechniki Czestochowskiej, 2007. 364 s. ISBN: 978-83-61118-00-8.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Proces vytváření hodnoty pro zákazníka.. In Trends in Management Systems of Enterprises. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2007. s. 1-5 s. ISBN 978-80-8073-885-3.
SIMOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Hodnota zákazníka v podnicích vyrábějících spotřební zboží.. In Liberecké ekonomické fórum 2007. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007. s. 78-82 s. ISBN 978-80-7372-244-9.
SIMOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Diferencované řízení vztahů se zákazníky podle loajality zákazníků.. In Moderné prístupy k manažmentu podniku. Bratislava: Slovenská technická univezita v Bratislave, 2007. s. 570-575 s. ISBN 978-80-227-2750-1.
SIMOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Současný způsob diferencovaného řízení vztahů se zákazníky zákazníky podle jejich hodnoty pro podnik u firem působících v oblasti prodeje.. In Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti V. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, 2007. s. 262-266 s. ISBN 978-80-213-1661-4.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - SIMOVÁ, J. - DĚDKOVÁ, J. Applying of CRM Strategy in the Czech Enterprises.. In Towards Knowledge-Based Economy and Enterprise Management: Diagnostics, Strategy, Effectiveness. Riga: Riga Technical University, 2007. s. 155 s. ISBN N.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Stanovení hodnoty pro zákazníka u rychloobrátkového zboží.. In Mezinárodní slavnostní vědecká konference u příležitosti 15. výročí založení FP VUT Brno. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2007. s. 1-4 s. ISBN 978-80-214-3482-0.
PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Hodnotové nástroje měření výkonnosti a CRM.. In Finanční a logistické řízení 2007. Ostrava: Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, 2007. s. 219-223 s. ISBN 978-80-248-1406-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - PECINOVÁ, Z. How to Quantify Customer Value to the Firm?. In Education and Ekonomy 2007. Tallinn: Tallinn University of Technology, 2007. s. 67-69 s. ISBN 978-9985-59-725-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Znalosti pro vytváření zvláštní hodnoty.. In Znalostní ekonomika: Trendy rozvoje vzdělávání, vědy a praxe. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. s. 81 s. ISBN 978-80-7318-646-3.
JELÍNKOVÁ, M. - MUNZAROVÁ, S. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - VLČKOVÁ, V. Customer Identification and Analysis in Differentiated CRM in the Czech Industrial Companies.. In Towards Knowledge-Based Economy and Enterprise Management: Diagnostics, Strategy, Effectiveness. Riga: Riga Technical University, 2007. s. CD ROM s. ISBN N.
SIMOVÁ, J. - DĚDKOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Hodnota zákazníka jako kriterium segmentace.. In Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. s. 191-199 s. ISBN 978-80-7318-536-7.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Customer Analysis as Bases for Identifying Customer Value Drivers.. In Customer Relationship Management ´07. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 103-110 s. ISBN 978-80-7395-016-3.
VLČKOVÁ, V. - BRANSKÁ, L. - PECINOVÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Modifikace činností logistického integrovaného systému v důsledku řízení vztahů se zákazníky.. In Finanční a logistické řízení 2007. Ostrava: Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, 2007. s. 628-632 s. ISBN 978-80-248-1406-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Koncepce strategie diferencovaného CRM a jejich uplatnění na B2B trzích.. In Nové trendy v marketingu. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. s. 59-67 s. ISBN 978-80-7040-968-8.
DĚDKOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Stanovení hodnoty u zboží denní spotřeby konečnými zákazníky.. In Moderné prístupy k manažmentu podniku. Bratislava: Slovenská technická univezita v Bratislave, 2007. s. 150-153 s. ISBN 978-80-227-2750-1.
DĚDKOVÁ, J. - SIMOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Využití získaných dat od zákazníků prostřednictvím informačního systému podniku.. In Liberecké ekonomické fórum 2007. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007. s. 518-523 s. ISBN 978-80-7372-244-9.
WROBLOWSKÁ, Z. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Zvyšování znalostí a dovedností produktových manažerů.. In Zvyšování konkurenceschopnosti na regionálních, národních a mezinárodních trzích. Ostrava: Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava, 2007. s. 115-121 s. ISBN 978-80-248-1457-5.
SIMOVÁ, J. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Hodnota zákazníka a CRM v procesu identifikace a získávání potenciálních zákazníků.. In Globalizácia a jej sociálno-ekonomické důsledky 07. Žilina: Žilinská univerzita, 2007. s. 518-523 s. ISBN 80-8070-597-6.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Specifikace prvků hodnoty pro zákazníka Vedecké listy, 2006, vol. 2, no. 1, s. 73-79. ISSN: 1211-5622.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Loajalita zákazníků a její řízení Marketing & Komunikace, 2006, vol. 16, no. 4, s. 13-17. ISSN: 1211-5622.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Řízení výkonnosti podniku v globálním konkurenčním prostředí Marketing & Komunikace, 2006, vol. 16, no. 2, s. 14-17. ISSN: 1211-5622.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Globální trhy a marketing Marketing & Komunikace, 2006, vol. 16, no. 2, s. 3. ISSN: 1211-5622.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - MUNZAROVÁ, S. Process of Complex CRM. Management, 2006, vol. 10, no. 1, s. 49-59. ISSN: 1822-3133.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - BRANSKÁ, L. - DĚDKOVÁ, J. - GROS, I. - GROSOVÁ, S. - HONZÁKOVÁ, I. - JELÍNKOVÁ, M. - PECINOVÁ, Z. - SIMOVÁ, J. - VÁVRA, J. - VLČKOVÁ, V. Strategie diferencovaného CRM podle hodnoty zákazníků pro podnik. první. vyd. Pardubice: Univerzit Pardubice, 2006. 96 s. ISBN: 80-7194-919-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Hodnocení výkonnosti podniku a strategie CRM. In Strategie diferencovaného CRM podle hodnoty zákazníků pro podnik. první. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. 7 s. ISBN: 80-7194-919-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Aktuální a strategická hodnota zákazníka pro podnik jako nástroj CRM. In Strategie diferencovaného CRM podle hodnoty zákazníků pro podnik. první. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. 5 s. ISBN: 80-7194-919-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Podstata strategie diferencovaného CRM podle hodnoty zákazníků pro podnik. In Strategie diferencovaného CRM podle hodnoty zákazníků pro podnik. první. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. 9 s. ISBN: 80-7194-919-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Určení koncepce marketingové strategie. In Strategický marketingový management. první. vyd. Praha: CIMA, 2006. 17 s. ISBN: 80-239-8387-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Strategická marketingová analýza II. In Strategický marketingový management. první. vyd. Praha: CIMA, 2006. 14 s. ISBN: 80-239-8387-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Strategická marketingová analýza I. In Strategický marketingový management. první. vyd. Praha: CIMA, 2006. 22 s. ISBN: 80-239-8387-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Základy managementu podniku. In Strategický marketingový management. první. vyd. Praha: CIMA, 2006. 11 s. ISBN: 80-239-8387-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Strategický management podniku. In Strategický marketingový management. první. vyd. Praha: CIMA, 2006. 14 s. ISBN: 80-239-8387-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Strategický marketingový management SBU. In Strategický marketingový management. první. vyd. Praha: CIMA, 2006. 8 s. ISBN: 80-239-8387-3.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Customer insight jako podmínka rozvoje strategie CRM ve znalostní ekonomice. In Sborník z mezinárodní vědecké konference "Obchodné podnikanie v podmienkach teórie a praxe znalostnej ekonomiky". Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2006. s. 147-152 s. ISBN 80-225-2227-9.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Why to Build CRM Differentiated on the Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company?. In Proceedings of the International Conference "New Trends in Marketing". Liberec: Technical University of Liberec, 2006. s. 54-57 s. ISBN 80-7372-061-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - MUNZAROVÁ, S. The Enforcement of CRM Strategy in Industry Companies in the Czech Republic.. In Proceedings of the International Scientific Conference "Business Development Possibilities in the New European Area", Part I. Vilnius: Vilnius University, 2006. s. 283-288 s. ISBN 9986-19-938-7.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management. In Proceedings of the International Scientific Conference Customer Relationship Management 06. Lázně Bohdaneč, Czech Republic: University of pardubice, 2006. s. 126-135 s. ISBN 80-7194-909-4.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Tržní versus finanční výkonnost podniku. In Sborník z mezinárodní vědecké konference "Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti IV". Praha: ČZU Praha, 2006. s. 106-110 s. ISBN 80-213-1436-2.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Důkladná analýza zákazníků - jádro implementace strategie CRM. In Sborník z mezinárodní vědecké konference "Modernizácia marketingových a obchodných činností". Bratislava, Slovak republic: EU Bratislava, 2006. s. 87-93 s. ISBN 80-225-2242-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Marketingové strategie a ziskový růst. Vedecke listy, 2005, vol. I, no. 2, s. 39-46. ISSN: 1336-815X.
LOŠŤÁKOVÁ, H. B-to-B marketing: Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí.. 1. vyd.. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. 186 s. ISBN: 80-86419-94-0.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. - BÖHMOVÁ, S. Marketing Performance as a Bases of Future Enterprises Profitability.. In Proceeding of the International Scientific Conference Education and Economy 2005. Tallin, Estonia: Tallin College of Tallin University of Technology, 2005. s. 65-67 s. ISBN 9985-894-85-5.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Customer Focus and Profitability.. In Proceedings of the Int. Sci. Conf. "ECOMA 2005: Economy and Management of Enterprises in Transition Economies in the Global Market Environment". Pardubice: University of Pardubice, 2005. s. 282-285 s. ISBN 80-7194-806-3.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BÖHMOVÁ, S. Současné trendy v procesu budování vztahů se zákazníky. In Sborník z mezinárodní vědecké konference "Nové trendy v podnikovom manažmente". Košice: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2005. s. In CD ROM s. ISBN 80-969181-3-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Spokojenost zákazníků versus loajalita zákazníků jako měřítka marketingové výkonnosti.. In Sborník z vědeckého semináře s mezinárodní účastí KIK 2005: Nové trendy v manažérstve kvality. Trnava, Slovenská republika: MtF STU Trnava, 2005. s. 90-95 s. ISBN 80-227-2230-8.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Řízení vztahů se zákazníky na B2B trzích.. In Sborník z mezinárodní konference Finance a účetnictví ve vědě, výuce a praxi. Zlín: FMaE UTB Zlín, 2005. s. 115 s. ISBN 80-7318-228-2.
JELÍNKOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. - BÖHMOVÁ, S. On Possibilities of Determination of Customer Value to a Company as a Basic Pillar of Implementation of Differentiated CRM. In Proceeding of International Scientific Conference "Business?Studies?Science 2005". Rietavas, Lithuania: Zemaitija College, 2005. s. 130-134 s. ISBN 9986-848-62-8.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - JELÍNKOVÁ, M. Customer Satisfaction as Motive Power for Market Opportunities Creation. In Proceedings of the 15th International Scientific Conference "Modern Approaches to Corporate Management". Bratislava: STU Bratislava, 2005. s. 313-318 s. ISBN 80-227-2284-7.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Determination of Perceived Customer Value Sources.. In Scientifics Proceedings of the International Scientific Conference Business Development Possibilities in the New European Area.. Vilnius, Lithuania: Vilnius University, 2005. s. 23-24 s. ISBN 9986-19-783-X.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Spolupráce vysokých škol s praxí. Marketing & Komunikace, 2004, vol. 14, no. 1, s. 29. ISSN: 1211-5622.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - KOHOUTOVÁ, M. Nástroje podpory loajality klíčových zákazníků na globálních průmyslových trzích. Marketing & Komunikace, 2004, vol. 14, no. 3, s. 12-14. ISSN: 1211-5622.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - KOHOUTOVÁ, M. - KOBLÍŽKOVÁ, A. Customers' Loyalty Building on a Basis of Different Customer Lifetime Value. Economics, 2004, vol. 45, no. 67, s. 57-66. ISSN: 1392-1258.
LOŠŤÁKOVÁ, H. How to Measure Services Quality?. In Proceedings of Scietific Conference Problems of Services Industry Development under the European Integrating Process. Vilnius: Vilnius University, 2004. s. 48-51 s. ISBN 9955-430-51-6.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Building Long-term Relationships with Key Customers as a Way of Enterprises? Prosperity. In Proceedings of International Conference Modern Approach to Enterprises' Management. Bratislava: GC-TECH Ing. Peter Gerši, 2004. s. 228-231 s. ISBN 80-969189-0-7.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Differentiated Customer Relationship Management on a Basis of Different Customer Lifetime Value.. In Development of Economy: Theory and Practice.. Kaunas, Lithuania: Vilnius University, 2004. s. 36-38 s. ISBN 9955-634-04-9.
KOHOUTOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Význam budování loajality zákazníků pro zajištění konkurenceschopnosti podniků na současných průmyslových trzích.. In Sborník z mezinárodní konference Obchodné podnikanie a marketing v novom európskom hospodárskom priestore. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2004. s. 226-231 s. ISBN 80-225-1904-9.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - KOHOUTOVÁ, M. Mezinárodní konkurenceschopnost oboru podnikání s produkty určenými pro výrobní spotřebu.. In Sborník z konference s mezinárodní účastí Spolupráce firem a vysokých škol v oblasti marketingu. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. s. 58-61 s. ISBN 80-7083-822-1.
KOHOUTOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Řízení vztahů se zákazníky na bázi CLTV jako základní strategie podniků v podmínkách globalizace. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dosledky 04. Žilina: Žilinská univerzita, 2004. s. 188-191 s. ISBN 80-8070-310-8.
KOHOUTOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Budování loajality zákazníků. In Sborník z konference s mezinárodní účastí Spolupráce firem a vysokých škol v oblasti marketingu. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. s. 48-52 s. ISBN 80-7083-822-1.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Strategická hodnota zákazníka jako základ diferencovaného 1-to-1 marketingu.. In Sborník z 10. národní vědecké konference s mezinárodní účastí Akademická Dubnica 2004. Dubnica nad Váhom: Slovenská technická univezita v Bratislave, Materiálovotechnologická fakulta v Trnave, Detašované pracovisko MtF STU Dubnica nad Váhom, 2004. s. 331-334 s. ISBN 80-227-2076-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Ke změně pojetí kvality služeb poskytovaných zákazníkům a přístupů k jejich formování, poskytování a měření Marketing & Komunikace, 2003, vol. 14, no. 3, s. 7-9. ISSN: 1211-5622.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - KOHOUTOVÁ, M. Proces formování, poskytování a měření kvality služeb poskytovaných zákazníkům Marketingová panoráma, 2003, vol. 1, no. 2, s. 27-29. ISSN: 1336-1864.
KOHOUTOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Essentials of Marketing Strategy. In Macro and Microeconomics Case Studies. první. vyd. Szczecin, Polsko: Wydawnictvo Naukowe Katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, 2003. 132 str. s. ISBN: 80-225-1174-9.
KOHOUTOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Identifikace atributů kvality nabídky hodnocených zákazníky na průmyslovém trhu. In Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dosledky '03. Žilina: Žilinská univerzita, vydavatel'stvo EDIS, 2003. s. 134-138 s. ISBN 80-8070-134-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Care about Key Customers at Realisation of Products Determined for Production Consumption. In Proceedings of International Scientific ConferenceMarketing & Trade 2003 - Opportunities and Threats of Common European Market. Zvolen: Drevárska fakulta Technickej univezity vo Zvolene, 2003. s. 41-44 s. ISBN 80-969033-0-6.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - KOHOUTOVÁ, M. Dimenze měření kvality služeb poskytovaných zákazníkům. In Sborník referátů z mezinárodní konference Finanční a logistické řízení v kontextu vstupu České republiky do Evropské unie. Ostrava: Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství VŠB-TU Ostrava, 2003. s. 401-405 s. ISBN 80-239-0860-X.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Process of Improving of Quality Services Rendered to Customers with Products Determined for Production Consumption. In Proceedings of International Scientific Conference Marketing of the Companies in V4 Countries One Step before the Entry to European Union. Banská Bystrica: Ekonomická fakulta Univerzity Matěja Béla, 2003. s. 222-227 s. ISBN 80-8055-815-9.
LOŠŤÁKOVÁ, H. K možnostem sjednocení marketingové terminologie v České republice. In Sborník z mezinárodného kolokvia k vedeckému projektu VEGA 1/0478/03. Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2003. s. 45-48 s. ISBN 80-225-1762-3.
LOŠŤÁKOVÁ, H. - KOHOUTOVÁ, M. Stanovení a měření kvality služeb jako součást analýzy zákazníků. In Sborník z mezinárodní vědecké konference Premeny spotrebite'lského správania. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2003. s. 40-42 s. ISBN 80-225-1752-6.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Aktivizace studentů při výuce oboru Ekonomika a management chemického a potravinářského průmyslu. In Sborník z vědecko-pedagogické konference s mezinárodní účastí Výuka a výzkum v odvětvových ekonomikách a podnikovém managementu na vysokých školách. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. s. 191-194 s. ISBN 80-7194-623-0.
LOŠŤÁKOVÁ, H. Management kvality služeb jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků chemického průmyslu. In Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti II. Praha: Provozně-ekonomická fakulta ČZU Praha, 2003. s. 33-37 s. ISBN 80-213-1048-0.
KOHOUTOVÁ, M. - LOŠŤÁKOVÁ, H. Atributy zvyšování kvality nabídky pro zákazníka. In Sborník příspěvků z IV. ročníku odborného semináře posluchačů doktorského studia a mladých vědeckých pracovníků s mezinárodní účastí Perner's Contact 2003. Pardubice: Fakulta dopravní Jana Pernera Univerzity Pardubice, 2003. s. 279-285 s. ISBN 80-7194-522-6.

Projects

Advanced Practices of Environmental Engineering and Value Management
01.01.19 - 31.12.19
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Modern Practices in the Fields of Environmental Engineering and Value Management
01.01.18 - 31.12.18
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Methods and techniques of environmental engineering and value management
01.01.17 - 31.12.17
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Development and application methods and techniques of environmental engineering and value management
01.01.16 - 31.12.16
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Application of modern techniques in environmental and chemical engineering, and management of the value networks
01.01.15 - 31.12.15
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Modern practices and operations in environmental and chemical engineering, and performance management in the value networks
01.01.14 - 31.12.14
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Tools for strengthening the long-term relationships with customers based on integration and cooperation of value network subjects
01.01.12 - 31.12.14
Programme: Standard projects
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.01.11 - 31.12.11
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.10 - 31.12.10
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.06 - 31.12.08
Programme: Standard projects
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.01.06 - 31.12.08
Programme: Standard projects
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator