Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Současné trendy v procesu budování vztahů se zákazníky
Year: 2005
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník z mezinárodní vědecké konference "Nové trendy v podnikovom manažmente"
Publisher name: Ekonomická univerzita v Bratislave
Place: Košice
Page from-to: In CD ROM
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Současné trendy v procesu budování vztahů se zákazníky Umění budovat zákaznickou základnu tak, aby byly maximalizovány přínosy podniku z ní plynoucí, je jednou ze strategických otázek úspěšného podnikání na současných trzích. Podnik musí mít rozvinutý systém řízení vztahů se zákazníky na základě jejich aktuální i potenciální hodnoty pro podnik. Článek vyzdvihuje nutnost podniku alokovat svoje zdroje, a tak lépe, individuálněji a přínosněji obsluhovat ty zákazníky, kteří pro něj představují nejvyšší hodnotu. Takto rozvinutý způsob obsluhy přispívá zároveň k maximalizaci přidané hodnoty zákazníkům, a tak vytváří dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu
eng Contemporary Trends in Process of Customer Relationships Building Basic business strategy on current industrial markets is to create the most valuable and effective relationships with customers. Each such relationship must be valuable both for the customer and the company and has to be carefully cultivated and managed. This requires developing process of targeted customer care according to his individual actual and potential value to the company. Knowledge of this value enables company to allocate its resources more effectively and to achieve maximum satisfaction of company?s best customers. Our contribution documents latest trends of modern management in this field. Customer value, Differential CRM,one-to-one marketing, CLTV