Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Nástroje budování loajality zákazníků na průmyslovém trhu
Authors: Kohoutová Martina | Lošťáková Hana | Netíková Kamila
Year: 2004
Type of publication: ostatní - zpráva
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: nestránkováno
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Nástroje budování loajality zákazníků na průmyslovém trhu Současný hyperkonkurenční trh nutí podniky, aby poněkud přehodnotily svůj přístup k zákazníkům. Již nejde o to zákazníky pouze získat, jde o to je přitáhnout a připoutat k firmě tak, aby se stali věrnými neboli tzv. loajálními. Loajalitu zákazníků v moderním pojetí však nelze budovat pouze na základě snahy přimět zákazníka k opětovným nákupům. Je zřejmé, že pro zajištění dlouhodobé prosperity firmy je třeba chápat loajalitu mnohem šířeji. Jde o to, vybudovat vzájemně co nejprospěšnější vztah založený na efektivní výměně materiálních i emocionálních hodnot mezi firmou a zákazníkem, jehož výsledkem jsou pak opakované objednávky a pozitivní reference zákazníka do okolí. Cílem tedy musí být vytvoření až citového vztahu zákazníka k firmě a jejím výrobkům tak, aby zákazník danou firmu bez váhání preferoval a ostatním doporučoval. Tento úkol ale není pro firmu v žádném případě jednoduchý. O loajalitě zákazníků rozhoduje celá řada faktorů, které by měly firmy zmapovat, analyzovat a rozvíjet ve smyslu co nejefektivnějšího budování vzájemných vztahů. Úspěšná firma musí neustále přemýšlet o možnostech podpory přízně zákazníků a vytvářet celý komplex mimořádné péče a starostlivosti o zákazníka. Záměrem našeho výzkumu bylopostihnout komplexnost celé této problematiky a naznačit cesty, jimiž lze optimálně působit na zákazníka na průmyslovém trhu tak, aby se stal loajálním v moderním slova smyslu.
eng Tools of Customer Loyalty Building in Industrial Market Tools of Customer Loyalty Building in Industrial Market Customer Loyalty, Customer Loyalty Building, Industrial Market