Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management
Year: 2006
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Proceedings of the International Scientific Conference Customer Relationship Management 06
Publisher name: University of pardubice
Place: Lázně Bohdaneč, Czech Republic
Page from-to: 126-135
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Hodnocení výkonnosti podniku v rámci CRM V důsledku globalizace tržního prostředí, spojeného se znalostní ekonomikou vývoj spěje na všech typech trhů od marketingové strategie cílení na vybrané segmenty trhu k individualizovanému one-to-one marketingu, což znamená uplatnění strategií CRM (Customer Relationship Management). Uplatnění strategie CRM vyžaduje změnit přístupy k hodnocení výkonnosti podniku. Pro hodnocení výkonnosti podniku nestačí pouze ukazatele globální tržní a finanční výkonnosti, ale je třeba používat daleko propracovanější a vybilancovaný systém ukazatelů tržní výkonnosti zaměřených na průběh a výsledky uspokojování potřeb jednotlivých zákazníků spolu s ukazateli výkonnosti interních podnikových procesů podílejících se na vytváření hodnoty pro jednotlivé zákazníky, ukazateli výkonnosti v oblasti učení se a růstu znalostního potenciálu pracovníků podniku nutného pro individualizaci péče o jednotlivé zákazníky a finanční výkonnosti při obsluze jednotlivých zákazníků. Příspěvek nastiňuje rámcovou koncepci strategického systému měření a hodnocení výkonnosti podniku Balanced Scorecard při uplatnění strategie CRM. Hodnocení výkonnosti podniku při strategii diferencovaného CRM.
eng Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management As a consequence of information and communication technologies development and competition sharpening the progress of all market types goes from a marketing strategy of selected segments targeting to individualized one-to-one marketing and applying of CRM (Customer Relationship Management). It calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecard which is modified for evaluating a course and results of differentiated CRM strategy. Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management, Modification Balanced Scorecard.