Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

charts-gd81dbb127_1920_190264.jpg

Projekt ukončen k 31. 1. 2024

Po roce a půl práce, návštěv, peer-learning aktivit, workshopů, seminářů, inovací předmětů, tvorby materiálů a opor a v neposlední řadě i změn v myšlení lektorů i studentů dospěl projekt NEWTEC ke svému konci. Přispěním lektorů a partnera byly naplněny zásadní cíle projektu inovovat 11 předmětů směrem k udržitelnějšímu dlouhodobému podnikání, což jak věříme napomůže kultivovat a zefektivnit management průmyslových i obchodních podniků .

Nejen vzniklé materiály, ale i další informace o projektu však tímto nezmizí, prostřednictvím těchto www stránek zůstávají i nadále dostupné pro všechny zájemce a účastníci kurzu se rádi podělí o jakékoli zkušenosti získané při řešení projektových aktivit a navazující výuce.

Závěrečný diseminační seminář

V pátek 26. 1. 2024 probehne závěrečný diseminační seminář, na kterém bude projekt vyhodnocen. V plánu je představit všechny význmané okolnosti projektu, zejména přínosy a inovace, které byly provedeny v jednotlivých předěmtech napříč studijními programy KEMCh. Vítáme všechny zájemce o problematiku výuky environmentálních a udržitelných témat. Akce se uskuteční v prostorách KEMCh (Studentská 97, Stavařov, Budova G, 3. a 4. podlaží) od 10 hodin. Těšíme se na Vás.

Assessment Round Table II

Následně po proběhnuté aktivitě Peer-learningu na UPCE byl 1. 12. 2023 realizován i hodnotící kulatý stůl se studenty coby příjemci inovací. Byla diskutována dosavadní srozumitelnost výkladu a obecně získána zpětná vazba k výuce. Zajímavými postřehy byly připomínky ohledně aktuálnosti současných celospolečenských výzev, zejména elektromobility, cirkularity, ale i diskuze o výši mezd v chemických podnicích.

Peer-learning II

Na přelomu října a listopadu nás navštívili partneři z Bryne a podařilo se realizovat druhou peer-learning altivitu tentokráte přímo na Univerzitě Pardubice. Intenzivní čtyřdenní setkání bylo směsicí teoretické diskuze nad obsahem výuky, ukázkou výuky v podmínkách fakulty, diskuze se studenty a závěrečným zhodnocením procesu výuky u nás a u našich norských partnerů. Diskuze byly orientovány na konkrétní změny v jednotlivých předmětech a lektoři se tak mohli střídat v průběhu mítingů. Součástí byla i exkurze do chemické firmy Synthesia, návštěva nově otevřené polytechnické laboratoře Sféra nebo praktická ukázka udržitelného přístupu k modelování a revitalizace krajiny v Polabí coby nezbytná podmínka regenerativního přístupu k udržitelnosti podnikání a společenskému prospěchu.

Poslední fáze inovací kurzů

V měsíci říjnu a listopadu se realizovaly poslední zásadní změny v předmětech letního semestru, které vyvrcholí vytvořením konečných podob jednotlivých kurzů. Inovace se týkají samotných přednášek, formátu skupinové práce studentů i projektů, které studenti v semestru realizují a dalších výukových forem.

Kontrolní den 

Dne 5.9.2023 proběhl kontrolní den postupu inovací v jednotlivých předmětech formou panelové diskuze. Ve všech kurzech zimního semetru jsou již inovace připraveny, předměty letního semestru zatím nejsou ukončeny a jejich kontrolní den nastane 9. 1. 2024

Jedenáctý předmět k inovaci

Mezi deset kurzů/předmětů, které jsme přislíbili inovovat byl zařazen jedenáctý - "Strategický management chemických podniků", který logicky musí zahrnovat prvky udržitelného podnikání na dlouhodobém horizontu. V předmětu bude posílena dimenze environmentálních a sociálních kriterií při volbě strategických cílů, analýze mikro i makro prostředí a volbě dílčích a funkčních strategií.

Spuštěna nová forma výuky - projekt Firemní kompas

Na základě pozitivních zkušeností a hlavně poznání, že odpovědnost znamená změnu v myšlení a postojích podniku byla vymezena a testována nová metodu proaktivního přístupu k občanské odpovědnosti coby krok k udržitelné společnosti. Studenti formou projektu realizovaly výzkum změny v přístupu firem při realizaci podnikových aktivit odpovědného občanství. Využili jsme předmětu Management inovací a investic pro udržitelný rozvoj a byli jsme spokojeni s přístupem studentů i kritickým myšleníním, které při hodnocení firem projevili. Na závěrečné prezentaci studentů byl patrný zájem o stav světa v němž žijeme.

Informace o projektu na konferenci v Bratislavě

Na Medzinárodním vědeckém kolokviu INOVÁCIE V  UNIVERZITNOM VZDELÁVANÍ - Tvorba nového modelu vzdelávania, pořádané Slovenskou technickou univerzita v Bratislave (Ústav manažmentu - Oddelenie manažmentu chemických a potravinárskych technológií) dne 18. října 2023 představil průběh projektu a podstatu inovací Ing. Jan Vávra, Ph.D. Krom samotné prezentace projektu představil i směřování studijních programů na KEMCh a v následné diskuzi byly detailně probrány zkušenosti se spoluprací s norskými partnery a s EEA granty.

Assessment Round Table I

V návaznosti na proběhlou peer-learning aktivitu jsme v červnu realizovali setkání se studenty a vyučujícími KEMCh. Byly představeny přístupy k cirkulární ekonomice, zainteresovanost místní komunit a fenomén Social Licence to Operate, představen koncept výuky regenerativního přístupu norského partnera na HGUt a následně diskutovány možnosti a záměry inovací jednotlivých předmětů. Cílové skupiny poskytly cennou zpětnou vazbu pro změny a úpravy v další práci na inovacích předmětů.

Zahájení inovací kurzů

Po realizaci peer-learning aktivity byly zahájeny práce na inovacích jednotlivých předěmtů ve všech třech SP realizovaných na KEMCh. První změny se do výuky promítnou již během zimnho semestru 2023/2024. Těšit se můžeme na nové případové studie, manažerskou hru a další změny reflektující současnou transformaci průmyslu

Peer-learning I

V měsíci květnu se konečně podařilo s odkladem realizovat první peer-learning na Univerzitě v Bryne. Po čtyři dny se trojice našich lektorů seznamovala s přístupem a procesem výuky našich norských partnerů. Diskuze byly orientovány na široké spektrum problémů současného světa od energetické krize, klimatických změn, automatizace až po udržitelnost a cirkulární řešení.

Témata bakalářských a diplomových prací

V březnu byla vypsána témata bakalářských a diplomových prací na akademický rok 2023/2024, která jsou mimo jiné v souladu s inovacemi v kurzech cirkulární ekonomiky, CSR, udržitelnosti a inovací.

Zahajovací meeting

V měsíci listopadu se partnerům podařilo navštívit Pardubice během realizace projektu Bilaterální spolupráce – Směrem k regenerativnímu a udržitelnému rozvoji a společnosti, krom projektových aktivit byl čas i na společné jednání o nadcházející peer-learning aktivitě v Bryne. Norští lektoři se seznámili s výchozími podklady inovovaných kurzů a mohou tak zahájit přípravné práce při přípravě výukových materiálů "ušitých" na mítu našim kurzům.

Projekt NEWTEC začíná

Projekt NEWTEC prošel přes úskalí hodnocení a byl vybrán k podpoře. Ještě během září jsme realizovali první online meeting s partnery, se kterými se potkáme během trvání projektu i osobně při absolování kurzů Circular Economy a CSR, Triple Helix, a Quadruple Helix. Jako první bude peer-learning aktivita na partnerské College v Bryne.