Projekt ukončen k 31.10.2020
Za společensky tíživé situace v důsledku vysokého počtu nakažených ve společnosti, nemožnosti realizovat frontální výuku a za dalších přísných protiepidemiologických opatření, které neumožnily některé z projektových aktivit, dospěl projekt INEMSUP ke svému konci. Přispěním lektorů a partnerů byly naplněny zásadní cíle projektu inovovat výuku směrem k odpovědnějšímu a udržitelnějšímu podnikání, což dlouhodobě přispěje k prosazení těchto konceptů do podnikatelského prostředí.
Nejen vzniklé materiály, ale i další informace o projektu však tímto nezmizí, prostřednictvím těchto www stránek zůstávají i nadále dostupné pro všechny zájemce a účastníci kurzu se rádi podělí o jakékoli zkušenosti získané při řešení projektových aktivit a navazující výuce.
Závěrečná diseminační akce (seminář)
Závěrečná diseminační akce - prezentace (seminář), nakonec proběhne v modifikované podobě, způsobené nouzovým stavem.
Abychom vyhověli všem epidemiologicko-preventivním opatřením, akce proběhne individuálně, od čtvrtka 15. 10. do 23. 10. 2020 a to formou posterových prezentací. Na posterech budou uvedeny veškeré informace o inovacích předmětů i o projektu samotném. Prezentaci doporučujeme navštívit ve čtvrtek 15.10. od 11 do 15 hod., v pátek 16.10. a 23.10. od 9 do 13 hod.
Postery budou volně přístupné na chodbách KEMCH a prohlídka bude „nekomentovaná“, nicméně u posterů bude odkaz na kompetentní osobu, která byla autorem inovací i posteru. Využijeme dezinfekce, roušek a zásad 3R, proto věřím, že můžeme akci nejen konat, ale i úspěšně zvládnout. V uvedených časech, bude vždy někdo z účastníků projektu k dispozici pro další informace a případné dotazy. Drobné občerstvení bude zajištěno rovněž v uvedených časech, nicméně postery budou vyvěšeny minimálně do konce měsíce.
Těšíme se na Vás!
Druhý Assessment Round Table
Po druhé peer-learning aktivitě můžeme srdečně pozvat na druhý Assessment Round Table, který shrnuje naše poznání partnerské instituce, přístupu, který BI Norwegian Business School volí v souvislosti s kurzem Energy and the Society a streamováním tohoto kurzu a pochopitelně i seznámení se s postupem projektu a poznatky, které z pozorování a aktivního zapojení našich lektorů do výuky vyplynuly. Akce se uskuteční 25. září, v čase 09:00 – 13:30, v prostorách Univerzity Pardubice (Studentská 97, Pardubice, Stavařov, Budova G, 3. n.p., místnost G03005).
Srdečně zveme všechny zájemce o tuto problematiku a svůj zájem nám sdělte na jan.vavra@upce.cz
Peer learning aktivita II pomocí streamu
Pandemická situace související s celosvětovým výskytem nákazy COVID 19 nám neumožnila vycestovat na druhou peer-lerning aktivitu, nicméně se díky technickým možnostem BI Norwegian Business School realizuje celý kurz v rozsahu 2 týdnů (16. 3. - 27. 3. každý den 8:30-17:30) prostřednictvím virtuální třídy po streamu. Máme tak příležitost si vyzkoušet na vlastní kůži podmínky distančního vzdělávání a komunikace s různými účastníky kurzu od Asii po Ameriku.
Promotion aktivity na Sportovní parku Pardubice
Vzhledem ke zrušení Dnů otevřených dveří, veletrhů Kontakt a Gaudeamus, jsme náš projekt představili alespoň během letních měsíců, kdy byly uvolněnější hygienická opatření na akci Sporotvní park Pardubice. U stánku Univerzity Pardubice jsme zájemcům nabídli nejen letáky k projektu, ale i vysvětlili účel fondů a jak se nám líbilo na doposud realizovaných výjezdech.
Představení projektu na informačním semináři DZS
Dne 10. září se v Pardubicích uskutečnila vzdělávací akce DZS, na které manažer projektu Ing. Jan Vávra, Ph.D. představil formou prezentace náš projekt.
V prezentaci byl:
- sručně představen projekt,
- vysvětleny okolnosti spolupráci v rámci program Vzdělávání Fondů EHP,
- sdíleny zkušenosti s administrací projektu,
- představeni projektoví partneři a jak s nimi probíhá spolupráce,
- jakož i další zajímavosti, poznatky, kulturní rozdíly a plány do budoucna.
Metoda aktivního občanství ve výuce
Na základě pozitivních zkušeností a hlavně poznání, že nelze vyučovat o odpovědnosti, pokud samotná vyučující instituce k odpovědnosti nesměřuje, jsme vymysleli novou metodu proaktivního přístupu k občanské odpovědnosti coby první krok ke společenské odpovědnosti. A tak jsme se rozhodli probudit ve studentech proaktivní přístup a zapojit je do aktivity odpovědného občanství, které začíná u každého z nás. Využili jsme nově zaváděného předmětu Management inovací a investic pro udržitelný rozvoj a byli jsme spokojeni s kladným přijetí od studentů, kteří se zapojili s nečekaným rozmachem.
První diseminační aktivita úspěšně za námi
Zvládli jsme zorganizovat první díl ze seriálu našich diseminačních aktivit projektu - Assessment Round Table I, kterého se zúčastnila řada lektorů naší katedry, zástupci fakulty chemicko-technologické, ostatních fakult Univerzity Pardubice a další hosté např. z VŠCHT Praha či zástupci podniků, které obsah semináře zajímal a věřímei oslovil. Za zdařilý průběh vděčíme zejména zvídavému publiku a doufáme, že se v nemenším počtu sejdeme i na dalších diseminačních akcích v příštím roce 2020.
Ze semináře jsou v náhledu prezentované postery, prezentace i fotodokumentace.
Pozvánka na Assessment Round Table
Měsíc po první peer-learning aktivitě můžeme srdečně pozvat na první Assessment Round Table, který shrnuje naše poznání partnerské instituce, přístupu, který BI Norwegian Business School volí v souvislosti s CSR aktivitami a pochopitelně i seznámení se samotným kurzem a poznatky, které z pozorování a aktivního zapojení našich lektorů do výuky vyplynuly. Akce se uskuteční 18. října 2019, v čase 10:00 – 14:30, v prostorách Univerzity Pardubice (Studentská 97, Pardubice, Stavařov, Budova G, 3. n.p., místnost G03005).
Srdečně zveme všechny zájemce o tuto problematiku a svůj zájem nám sdělte na kontakty uvedené v příloze (pozvánce).
Podzimní CSR kurz na BI
Peer-learning na BI Norwegian Business School proběhl nakonec ve dvou týdnech v měsíci září a to v týdnu od 2.9. a 23.9., mohli jsme se tak zúčastnit dvou výukových bloků a porovnat modely výuky, která sledovala jednoduchý model:
- Prezentace výukových témat kurzu (45 minut).
- Prezentace odborníka z praxe (45 minut).
- Prezentace projektového týmu studentů na vybrané téma (45 minut).
Byl vytvořen a publikován report pokrývající průběh této aktivity.
Projekt INEMSUP začíná
Projekt INEMSUP prošel přes úskalí hodnocení a byl vybrán k podpoře. Protože času nebylo nazbyt, okamžitě jsme se krom administrativních kroků ponořili i do přípravy první peer-learning aktivity, která by se měla uskutečnit již v měsíci září. Čeká nás absolvování podzimního kurzu na BI Norwegian Business School: "CSR, Innovation and Strategy for Sustainable Business"