Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Attitudes of small and medium-sized chemical companies towards information sharing within supply chains
Autoři: Paták Michal | Branská Lenka | Pecinová Zuzana | Janata Daniel
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CLC 2018 - Conference Proceedings
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 43-49
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Postoje malých a středních chemických podniků ke sdílení informací v dodavatelských řetězcích Sdílení informací v dodavatelském řetězci má celou řadu pozitivních dopadů na jeho výkonnost. K dosažení vysoce efektivní komunikace je však nezbytné, aby mezi obchodními partnery panovala důvěra a ochota sdílet správné, pro partnery důležité informace. Na základě kvantitativního výzkumu v 69 malých a středních podnicích jsou v článku diskutovány postoje českých chemických podniků k důležitosti informací a ochoty k jejich sdílení s klíčovým obchodním partnerem za účelem efektivního řízení obchodních operací. Zatímco manažeři nákupu označovali za nejdůležitější informace týkající se mimořádných výkyvů v dodávkách a stavu vyřízení objednávek , manažeři prodeje hodnotili jako nejdůležitější informace o budoucí poptávce zákazníků a vývoji trhu. Největší míra ochoty poskytovat informace byla zjištěna právě u informací, které byly obchodními partnery hodnoceny jako nejdůležitější. Z toho důvodu nelze nedostatek ochoty považovat za bariéru efektivní komunikace mezi malými a středními podniky v dodavatelských řetězcích chemického průmyslu. sdílení informací; malé a střední podniky; chemický průmysl; dodavatelský řetězec
eng Attitudes of small and medium-sized chemical companies towards information sharing within supply chains Information sharing within a supply chain has a number of positive impacts on its performance. However, to achieve highly effective communication, it is necessary that there are trust-based business partnerships and willingness to share correct and for the partner important information in the supply chain. Based on a quantitative research conducted at 69 small and medium-sized companies, the paper discusses attitudes of Czech chemical companies towards importance of information and willingness to share it with a key business partner for the purpose of effective management of business operations. While purchase managers marked information concerning extraordinary fluctuations in deliveries and order status information as most important, sales managers saw the highest significance in information about future customer demand and market development. The highest rate of willingness to share information was identified just in the information that was considered by the business partners as most important. For this reason, it is not possible to consider a lack of willingness as a barrier to effective communication among small and medium-sized companies in chemical industry supply chains. information sharing; small and medium-sized enterprises; chemical industry; supply chain