Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Innovation of Customer Chemicals Packaging in Concern of Sustainability
Autoři: Branská Lenka | Paták Michal | Pecinová Zuzana
Rok: 2020
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Hradec Economic Days. Vol. 10. Part 1
Název nakladatele: Univerzita Hradec Králové
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 61-67
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inovace balení výrobků spotřební chemie v zájmu udržitelnosti Současným trendem v oblasti podnikového managementu se stává zvyšování environmentální orientovanosti vyráběných produktů i podnikových činností. Do centra pozornosti se dostávají také činnosti logistické a v rámci nich balení produktů, neboť jde o činnosti s výrazným potenciálem snížit zátěž životního prostředí. Příležitosti v oblasti balení jsou poměrně velké – mohou se týkat jak primárního, tak sekundárního či terciálního obalu. Velká pozornost se věnuje primárním obalům, a to zejména v případě, že podnik používá plastové obaly. Článek řeší možnosti inovace primárního obalu pro vybraný produkt spotřební chemie v zájmu snížení objemu používaných plastů. Možnosti inovace byly identifikovány pomocí obsahové analýzy informací získaných primárním kvalitativním výzkumem ve středně velkém podniku zabývajícím se výrobou spotřební chemie. Bylo zjištěno, že úspory plastového odpadu z obalů u vybraného produktu může být dosaženo náhradou plastu jiným materiálem, změnou barvy plastového obalu, využíváním recyklovaného plastu při výrobě obalů, změnou technologie výroby obalu, inovací baleného produktu, změnou řízení prodejního procesu, zavedením systému znovupoužití plastového obalu a uplatněním recyklování. Realizace jednotlivých inovací však představuje vždy zvýšení provozních nákladů, některé z nich budou vyžadovat také náklady investiční. Dodavatelský řetězec; obaly; čisticí prostředky; úklidové prostředky
eng Innovation of Customer Chemicals Packaging in Concern of Sustainability Increasing the environmental orientation of manufactured products and business activities is becoming the current trend in the area of corporate management. Logistics activities and the packaging of products are also becoming focal points as they have significant potential to reduce the environmental burden. Great attention is paid to primary packaging, especially if the company uses plastic packaging. The article deals with the possibilities of primary packaging innovation for selected consumer chemical products in order to reduce the volume of used plastics. Possibilities of innovation were identified by content analysis of information obtained in primary qualitative research in a medium-sized company engaged in the production of consumer chemical products. It has been found that the reduction of plastic packaging waste for a selected product can be achieved by replacing the plastic with another material, changing the colour of the plastic packaging, using recycled plastics in packaging production, changing the packaging production technology, through innovations of the packaged product, changes in the management of the sales process, introduction of a plastic packaging reuse system and application of recycling. However, the implementation of individual innovations always means an increase in operating costs, some of which will also require investment costs. supply chain management; packaging; chemical products