Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Communication of Socially-Responsible Activities by Higher Education Institutions
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sustainability
Název nakladatele: MDPI
Místo vydání: BASEL
Strana od-do: 483
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Komunikování společensky odpovědných aktivit vysokými školami Vysoké školy plní zásadní roli ve vědeckém, ekonomickém, sociálním i kulturním rozvoji každé společnosti. S ohledem na nové výzvy, jakou je např. pandemie Covid-19, nabývá na významu jejich společenská odpovědnost a schopnost efektivně komunikovat vyvíjené společensky odpovědné aktivity. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit rozsah a strukturu společensky odpovědných aktivit komunikovaných na webových stránkách veřejnými vysokými školami působícími v malé postkomunistické zemi s tradiční rolí vzdělávání – České republice a formulovat doporučení pro zlepšení úrovně společensky odpovědného komunikování vysokých škol. Primární data byla získána latentní analýzou obsahu webových stránek všech veřejných vysokých škol působících v České republice. Aplikována byla metoda CE3SPA. Z provedeného šetření vyplývá, že úroveň společensky odpovědného komunikování veřejných vysokých škol v České republice je nízká. V největším rozsahu jsou komunikovány aktivity ekonomické a sociální odpovědnosti, naopak v nejmenším rozsahu aktivity environmentální odpovědnosti. Veřejné vysoké školy v České republice by tak měly aplikovat v článku navržená opatření, která jsou přenositelná i do praxe dalších zemí. vysoké školy; společenská odpovědnost univerzit; společensky odpovědné aktivity, web komunikování USR; Česká republika
eng Communication of Socially-Responsible Activities by Higher Education Institutions Higher education institutions play a fundamental role in the scientific, economic, social, and cultural development of each and every society. In view of new challenges such as the COVID-19 pandemic, the importance of their social responsibility and ability to effectively communicate the socially-responsible activities which are performed is growing. The aim of this article is to analyze and evaluate the scope and structure of socially-responsible activities communicated on the websites of public higher education institutions operating in a small post-communist country where education plays a traditional role-the Czech Republic, and to formulate recommendations for improvement of the level of communication of social responsibility by higher education institutions. Primary data was obtained using latent analysis of the content of the websites of all public higher education institutions operating in the Czech Republic. The CE3SPA method was applied. The survey which was performed shows that the level of communication of social responsibility by higher education institutions in the Czech Republic is low. Activities in the field of economic and social responsibility are communicated in the greatest scope. On the contrary, activities in the field of environmental responsibility are communicated the least. Public higher education institutions in the Czech Republic should therefore apply the measures proposed in the article, these also being transferrable to practice in other countries. higher education institutions; university social responsibility; socially-responsible activities; USR web communication; Czech Republic