Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

CSR Web Communication by Controversial Companies: The Example of Chemical Companies Operating in Norway
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Hradec economic days, Vol. 11(1)
Název nakladatele: Univerzita Hradec Králové
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 368-377
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze CSR web komunikování kontroverzních firem: Příklad chemických firem působících v Norsku Komunikování společensky odpovědných aktivit firem je zásadním předpokladem pro to, aby firmy, kromě stakeholders, mohly sdílet přínosy své společenské odpovědnosti. Zvlášť významně se potřeba efektivního komunikování vyvíjených společensky odpovědných aktivit projevuje v případě firem kontroverzních odvětví, jakými jsou firmy chemického průmyslu. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit rozsah a strukturu CSR aktivit komunikovaných chemickými firmami působícími v Norsku. Primární data byla získána na základě obsahové analýzy webových stránek TOP 100 chemických firem působících v Norsku. Zpracována byla s využitím nástrojů popisné statistiky. Z provedené studie vyplývá, že rozsah komunikování sledovaných chemických firem působících v Norsku je nízký (komunikováno je 43% sledovaných aktivit). V největším rozsahu jsou komunikovány aktivity environmentální odpovědnosti, následované aktivitami ekonomické odpovědnosti. Komparace rozsahu, v jakém jsou komunikovány jednotlivé společensky odpovědné aktivity, je patrná z předložených zjištění, a to včetně mezinárodní komparace. společenská odpovědnost firem; web komunikování; chemické podniky; Norsko
eng CSR Web Communication by Controversial Companies: The Example of Chemical Companies Operating in Norway Communication of socially responsible activities by companies is a fundamental condition allowing companies to share the benefits of their social responsibility. The need for effective communication of socially responsible activities which are performed exhibits itself in a particularly significant manner in the case of companies in controversial industries, such as companies in the chemical industry. The aim of the article is to analyze and evaluate the scope and structure of CSR activities communicated by chemical companies operating in Norway. Primary data was obtained on the basis of content analysis of the websites of the TOP 100 chemical companies operating in Norway. This was processed using tools for descriptive statistics. The study which was performed shows that the scope of communication by the monitored chemical companies operating in Norway is low (43% of the monitored activities are communicated). Activities in the field of environmental responsibility are communicated to the greatest extent, followed by activities in the field of economic responsibility. Comparison of the scope in which individual socially responsible activities are communicated is evident from the findings presented, including international comparison. corporate social responsibility; web communication; chemical companies; Norway