Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Environmental innovation of packaging in Czech chemical companies
Autoři: Paták Michal | Branská Lenka | Janata Daniel
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology
Strana od-do: 241-248
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Environmentální inovace obalů v českých chemických podnicích Chemické podniky jsou v současnosti pod stále výraznějším tlakem na zvyšování udržitelnosti obalů pro výrobky, určené zejména konečným spotřebitelům. K identifikaci rozsahu realizace environmentálních inovací obalů, motivátorů k nim a bariér s nimi spojených byl realizován kvantitativní výzkum mezi 26 českými chemickými podniky. Bylo zjištěno, že nejčastěji se environmentální inovace obalů zaměřují na zavádění obalů z biologicky odbouratelných či recyklovaných materiálů. Za úspěšné jsou však považovány inovace umožňující úsporu obalových materiálů. Hlavním motivátorem k zavádění environmentálních inovací obalů je očekávaný růst hodnoty pro zákazníka. Mezi největší bariéry patří obava, že zákazníci nebudou akceptovat nárůst ceny u inovovaných produktů a neslučitelnost obalu s jeho obsahem. enviromentální inovace;obal;chemický průmysl
eng Environmental innovation of packaging in Czech chemical companies Chemical companies are currently under increasing pressure to enhance the sustainability of packaging for products intended primarily for final consumers. To identify the extent of the implementation of environmental innovations in packaging, motivators thereof and barriers associated therewith, quantitative research was carried out among 26 Czech chemical companies. It was found that the most common environmental innovations of packaging focus on the introduction of packaging made from biodegradable or recycled materials. However, it is innovations that allow for savings in packaging materials that are considered successful. The main motivator for the introduction of environmental packaging innovations is the expected growth in value for the customer. The biggest barriers include the fear that customers will not accept price increases for innovative products and the incompatibility of packaging with its contents. environmental innovation;packaging;chemical industry