Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Sustainable packaging innovations for cosmetic products
Autoři: Škraňková Petra | Paták Michal | Branská Lenka | Pecinová Zuzana
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 8th International Conference on Chemical Technology
Název nakladatele: Česká společnost průmyslové chemie
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 181-186
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Udržitelné inovace obalů pro kosmetické produkty Většina obalů pro produkty spotřební chemie jsou vyrobeny z primárních surovin za účelem jednorázového použití a na konci životního cyklu skončí na skládce nebo ve spalovně, což s sebou nese významné dopady na životní prostředí, společnost i hospodářství. V zájmu zvyšování udržitelnosti obalů se proto v současnosti pozornost výzkumníků zaměřuje na koncept cirkulární ekonomiky, ve kterém jsou materiálové toky uzavřeny do funkčních a nekončících cyklů. Cílem paperu je identifikace udržitelných inovací obalů, které jsou založené na principech cirkulární ekonomiky. K jeho naplnění byl realizován kvalitativní výzkum u dvou výrobců kosmetických produktů (tenzidové prostředky a krémy) s využitím metody polostrukturovaného rozhovoru. Obsahovou analýzou rozhovorů z obou podniků a jejich následnou syntézou byly identifikovány příležitosti a bariéry k udržitelným inovacím primárních obalů pro kosmetické produkty, a to v oblastech úspory, znovupoužití a recyklace obalových materiálů. udržitelné obaly;inovace obalu;kosmetické produkty
eng Sustainable packaging innovations for cosmetic products Most packaging for consumer chemicals is made from raw materials for single use and ends up in a landfill or incinerator at the end of life cycle, which has significant impacts on the environment, society, and the economy. To increase the sustainability of packaging, researchers are currently focusing on the concept of circular economy, in which material flows are closed into functional and endless cycles. The aim of the paper is to identify sustainable packaging innovations that are based on the principles of circular economy. Qualitative research was carried out at two manufacturers of cosmetic products using the method of semi-structured interviews. The content analysis of interviews from both companies and their subsequent synthesis identified opportunities and barriers for sustainable innovations of primary packaging for cosmetic products, namely in the areas of reducing, reusing, and recycling of packaging materials. sustainable packaging;packaging innovation;cosmetic product