Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Consumer Attitudes towards Household Waste Sorting
Autoři: Fröhlich Aleš | Branská Lenka | Paták Michal | Pecinová Zuzana
Rok: 2021
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 8th International Conference on Chemical Technology
Název nakladatele: Česká společnost průmyslové chemie
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 160-164
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Postoje spotřebitelů k třídění odpadů z domácnosti Výrobci spotřební chemie pro konečné užití v domácnostech usilují v posledních letech o zvýšení udržitelnosti obalů svých výrobků. V zájmu toho uplatňují různé strategie, zejména "reduce", "reuse" a "recykle". Strategie "recykle" předpokládá součinnost konečných spotřebitelů. Jejich ochota recyklaci napomáhat, a to zejména ve fázi třídění, ovlivňuje jak kvalitu a množství získávaného recyklátu, tak efektivitu recyklačního procesu. Úlohou konečných spotřebitelů ve vazbě na recyklační proces a třídění odpadů v domácnosti se však odborná literatura prozatím nezabývá. Proto byl mezi 350 uživateli spotřební chemie proveden primární kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění jejich postojů k jednotlivým činnostem při třídění odpadu z domácnosti. Bylo zjištěno, že ochota spotřebitelů zapojit se do těchto aktivit se liší v závislosti na klasifikačních charakteristikách respondentů (pohlaví, věk, vzdělání, úroveň příjmu a forma bydlení). Kritickou skupinou z hlediska ochoty třídit odpad jsou vysokoškolsky vzdělaní mladí muži s vysokými příjmy žijící v bytech. obaly; spotřební chemie; postoje obyvatel; třídění komunálního odpadu;
eng Consumer Attitudes towards Household Waste Sorting Manufacturers of consumer chemicals have been endeavouring in recent years to increase the sustainability of their product packaging. They apply various strategies, in particular reduce, reuse and recycle. The recycle strategy presupposes the cooperation of final consumers. The role of final consumers in relation to the recycling process and household waste sorting has not yet been addressed in the literature. Therefore, a primary quantitative research was conducted among 350 users of consumer chemicals aimed at finding out their attitudes to individual activities in the sorting of household waste. It was found that consumers' willingness to engage in these activities varies, also depending on the classification characteristics of the respondents (gender, age, education, income level and form of housing). A critical group in terms of willingness to sort the waste are university-educated young high-income men living in flats. packaging; consumer chemicals; attitudes to the sorting of household waste;