Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

CSR Web Communication by Controversial Enterprises in the Context of Stakeholder and Legitimacy Theories
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Hradec economic days, Vol. 12(1)
Název nakladatele: Univerzita Hradec Králové
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 340–349
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze CSR web komunikování kontraverzních firem v kontextu stakeholder a legitimity teorií Studium problematiky CSR komunikování a CSR web komunikování vychází z mnoha teorií. Nejčastěji je zmiňována stakeholder teorie, v souvislosti s kontraverzními firmami teorie legitimity. Cílem článku je zhodnotit, zda kontraverzní firmy, jako jsou firmy chemického průmyslu, působící ve vybraných zemích komunikují své společensky odpovědné chování v souladu se stakeholder a legitimity teorií. Předmětem studie byly TOP chemické firmy působící v Norsku, České republice, Slovensku a Ukrajině. Data získaná obsahovou analýzou byla zpracována s využitím nástrojů popisné a inferenční statistiky. Z metodického hlediska bylo využito metody komunikování ekonomických, environmentálních, etických, sociálních a filantropických aktivit. Z provedené studie vyplývá, že TOP chemické firmy v Norsku, České republice, Slovensku a Ukrajině v největším rozsahu komunikují na firemních webových stránkách aktivity environmentální a ekonomické odpovědnosti. Potvrdila se tak hypotéza, že environmentálně citlivé firmy komunikují své CSR aktivity v souladu s legitimity a stakeholder teoriemi. stakeholder teorie; teorie legitimity; společenská odpovědnost firem; web komunikování
eng CSR Web Communication by Controversial Enterprises in the Context of Stakeholder and Legitimacy Theories The study of CSR communication and CSR web communication is based on many theories. The most frequently mentioned of these is stakeholder theory and, in the context of controversial enterprises, legitimacy theory. This article aims to assess whether controversial enterprises, such as chemical enterprises, operating in selected countries communicate their socially-responsible behavior in line with stakeholder and/or legitimacy theories. The subject of this study was the TOP chemical enterprises located in Czechia, Norway, Slovakia, and Ukraine. Descriptive and inferential statistical tools were used to process the data obtained from content analysis. From a methodological point of view, “The Method of Communication of Economic, Environmental, Ethical, Social and Philanthropic Activities” was used. The study which was performed shows that the TOP chemical enterprises in Czechia, Norway, Slovakia, and Ukraine communicate environmentally-responsible and economically-responsible measures to the greatest extent on their web pages. This confirmed the hypothesis that environmentally sensitive enterprises communicate their CSR measures in line with legitimacy and stakeholder theories. stakeholder theory; legitimacy theory; corporate social responsibility; web communication