Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Importance of an Eco-label for the Customer
Autoři: Branská Lenka | Paták Michal | Pecinová Zuzana | Kocmanová Alena
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 9 th International Conference on Chemical Technology
Název nakladatele: Česká společnost průmyslové chemie
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 213-218
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Důležitost environmentální značky pro zákazníka Výrobci zvyšují udržitelnost svých výrobků a/nebo jejich obalů nejen v rámci vlastního příspěvku k ochraně životního prostředí, ale také jako možnost poskytnout vyšší hodnotu spotřebitelům. Ti se stále častěji orientují na spotřebu výrobků šetrnějších k životnímu prostředí. Způsob, jak mohou tyto výrobky snadno identifikovat, je prostřednictvím environmentálně zaměřené značky umístěné obvykle na obalu výrobků. Problémem však je ohromné množství těchto značek a jejich nedostatečná znalost ze strany spotřebitelů. To by mohlo ovlivnit vnímání důležitosti značky z pohledu spotřebitele. Příspěvek se této problematice věnuje, a to ve vazbě na produkty spotřební chemie. Uvádí výsledky primárního kvantitativního výzkumu mezi 200 spotřebiteli zaměřeného na důležitost environmentálně orientované značky na obalu. Specifikuje důležitost environmentálně orientované značky ve vazbě na další vybrané parametry nabídky a následně analyzuje důležitost značky pro jednotlivé segmenty zákazníků identifikované jednak podle demografických znaků a jednak postojů k vybraným otázkám ochrany životního prostředí. Udržitelnost; obal; spotřební chemie; eko-značka
eng Importance of an Eco-label for the Customer Producers increase the sustainability of their products and/or their packaging not only as part of their own contribution to environmental protection, but also as an opportunity to provide greater value to consumers. Increasingly, consumers are moving towards consuming more environmentally friendly products. A way to easily identify these products is through an eco-label usually placed on the packaging of the products. However, the problem is the overwhelming number of these eco-labels and the lack of consumer awareness thereof. This could affect consumers' perception of the importance of the eco-label. This paper addresses this issue in relation to consumer chemical products. It presents the results of primary quantitative research among 200 consumers focus on the importance of environmentally oriented labels on packaging. It specifies the importance of an environmentally oriented label in relation to other selected parameters of the product offer and then analyses the importance of the eco-label for individual customer segments identified both by demographic characteristics and attitudes towards selected environmental issues. Sustainability; packaging; consumer chemicals; eco-label;