Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Comprehensive Customer Solutions in Selected Chemical Product Lines in the Czech Republic
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology
Strana od-do: 151-170
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Komplexní zákaznická řešení ve vybraných řadách chemických produktů v ČR Tento příspěvek si klade za cíl shrnout výsledky kvantitativního výzkumu směřujícího k určení důležitosti poskytování komplexního řešení potřeb a požadavků kupujících vybraných chemických produktů. Jeho cílem je také prozkoumat role, které hrají různé součásti produktů, služeb a další aspekty nabídky jako součásti komplexního řešení navrženého pro zákazníky zpracovávající chemické produkty. Respondenty byli manažeři podniků nakupujících zkoumané kategorie chemických výrobků v ČR. Výzkum proběhl v roce 2021. Z výsledků výzkumu vyplývá, že komplexní řešení potřeb a požadavků zákazníků v případě chemických produktů je vnímáno daleko šířeji, než jak bylo doposud prezentováno v literatuře. Obecně se liší zejména ve fázi výzkumu a vývoje dodávaných výrobků, ve fázi poradenství a spolupráce se zákazníky při sladění technologie zpracování výrobků, v poskytování doplňkových služeb a likvidaci odpadů. trh; nadstandardní hodnota pro zákazníka; komplexní řešení; užitečnost komplexního řešení; součásti komplexního řešení; chemické produkty
eng Comprehensive Customer Solutions in Selected Chemical Product Lines in the Czech Republic This paper aims to summarize the results of quantitative research striving to determine the importance of providing a comprehensive solution to the needs and requirements of buyers of the selected chemical products. It also aims to investigate the roles different components of products, services, and other aspects of offerings play as parts of a comprehensive solution designed for customers processing chemical products. The respondents were managers of enterprises purchasing the examined categories of chemical products in the Czech Republic. Research took place in 2021. The research outcomes show that a comprehensive solution to the needs and requirements of customers in the case of chemical products is perceived far more broadly than as it has been presented in the literature so far. In general, it differs especially in the phase of research and development of delivered products, in the phase of consulting and cooperation with customers in harmonizing the technology of processing the products, in providing additional services and waste disposal. market; superior customer value; comprehensive solution; comprehensive solution usefulness; components of a comprehensive solution; chemical products