Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Globalizace ve vztahu ke spokojenosti zaměstnanců a zákazníků
Autoři: Keřt Radim
Rok: 2004
Druh publikace: ostatní - zpráva
Název nakladatele: FP VUT Brno
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 1-15
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Globalizace ve vztahu ke spokojenosti zaměstnanců a zákazníků Ve svém příspěvku se zaměřím na téma globalizace ve vztahu ke spokojenosti zaměstnanců a zákazníků. Nejprve vysvětlím obecně pojem globalizace a některé důležité zákonitosti související s tématem mého článku. Zdůrazním i výhody globalizace v zemích třetího světa na skutečném příkladě ze života. Definuji tři teritoriální megaregiony a s nimi související dramatické změny širšího společenského prostředí, jejichž základní tendence bývají někdy označovány jako megatrendy. Ve druhé části poukazuji na strategie globálních firem, jejichž nezbytným cílem je dosáhnout uspokojení zákazníků. Firmy kupříkladu vytvářejí aliance a virtuální integrace s ekonomicky a právně samostatnými firmami, jež přispívají pomocí vyšších forem spolupráce k lepšímu uspokojování potřeb zákazníků (např. firmy z oblasti výzkumu a vývoje atd.). Dále se velmi pečlivě zaobírám marketingovým mixem globální firmy. V poslední části se zaměřuji na zajištění spokojenosti zákazníků a neopomínám ani druhou dimenzi spokojenosti a to loajalitu zákazníků, kdy se spojením obou složek tvoří zákaznická věrnost, což je schopnost výrobce udržet si své zákazníky. Dále zdůrazňuji důležitost marketingových výzkumů týkajících se spokojenosti zákazníků. V závěru popisuji sdružení Eucusa (European Customer Satisfaction Association), jehož cílem je zvyšovat spokojenost zákazníků. Sdružení shromažďuje, dokumentuje a rozšiřuje informace o metodách a modelech z oblasti výzkumu spokojenosti.
eng Globalization in relation to the satisfaction of staff and consumers In my report I deal with satisfying of needs and request of consumers and staffs. the valuation of extent customer satisfaction, customer and client, satisfaction, globalisation