Published: 16.12.2015
Pardubice; Téměř tři stovky žáků osmých a devátých tříd základních škol z pěti krajů republiky změřily své síly v druhém kole soutěže Hledáme nejlepšího Mladého chemika ČR. Třicet nejlepších postoupilo do regionálního finále.
Devátý ročník soutěže, kterou pořádá Střední průmyslová škola chemická v Pardubicích, zaznamenal rekordní účast. „V prvním kole testování, které se uskutečnilo na základních školách, soutěžilo téměř pět tisíc žáků ze 143 škol pěti krajů. Tři nejlepší z každé školy postoupili do kola druhého,“ uvedl Jan Ptáček, ředitel pořádající SPŠCH. Druhé kolo, jež opět sestávalo z testování teoretických znalostí, absolvovalo 277 žáků. „Nejprve jsme přivítali talentované chemiky v prostorách SPŠCH Pardubice, kam se sjeli soutěžící z Pardubického, Královéhradeckého a Středočeského kraje. Následovalo testování žáků z kraje Libereckého, a to v učebnách ZŠ Jana Harracha v Jilemnici a ZŠ Husova v Liberci. Nakonec jsme zamířili do ZŠ Wolkerova v Havlíčkově Brodě, kde nás očekávali soutěžící z Kraje Vysočina,“ doplnil Jan Ptáček.
Zkouška teoretických znalostí trvala sedmdesát minut. Přestože testy byly o poznání náročnější než v prvním kole, mladí chemici prokázali výborné znalosti. „Překvapilo mě, že mnoho otázek se týkalo praktického života, což mě baví. Nápadité byly také různé osmisměrky a doplňovačky. Některé otázky mi sice daly hodně zabrat, přesto ale doufám, že soutěž pro mě ještě neskončila,“ zhodnotila své šance na postup Vanesa Víšková ze ZŠ Cerekvice nad Loučnou.
Souběžně s druhým kolem soutěže se na pardubické průmyslovce uskutečnilo neformální setkání učitelů se zástupci společnosti Synthesia. Diskusní blok s názvem Chemie v praxi vedla personální ředitelka Olga Marečková, která představila nové trendy ve společnosti a nastínila možnosti intenzivnější spolupráce základních škol s budoucími zaměstnavateli.
Regionální finále Mladého chemika se uskuteční 21. ledna 2016 v laboratořích SPŠCH Pardubice a prověří praktické dovednosti soutěžících. „Žáci vypracují jednoduchou laboratorní úlohu, kterou by měli zvládnout všichni. Bereme totiž v potaz skutečnost, ...