Modernizace výuky separačních analytických technik v biologických a potravinářských oborech
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program: FRVŠ - B a)
Období realizace: 01.01.13 - 31.12.13
Pracoviště:
Fakulta chemicko-technologická - Katedra analytické chemie
Hlavní řešitel: Česla PetrSpoluřešitelé: Česlová Lenka
Popis:
Cílem projektu je modernizace předmětů výuky separačních analytických technik - Chromatografie a elektroforéza (přednášky a semináře) a Derivatizace pro chromatografii. Koncept vyučovaných předmětů se za posledních dvacet let příliš nezměnil. Přestože jsou do výuky průběžně zařazovány dílčí informace o moderních trendech v separačních technikách, je potřeba výuku uceleně obměnit a zdokonalit tak průběh a výsledky vzdělávacího procesu. V rámci řešení projektu budou inovovány prezentace, bude pořízena nová literatura, software pro demonstrace možností optimalizace separací a budou vytvořeny multimediální učební pomůcky. Výstupem projektu budou vedle modernizovaných prezentací a podkladů pro výuku také studijní materiály, které v současné době téměř zcela chybí a budou přístupné studentům přes vnitřní informační systém Univerzity Pardubice. Inovace předmětů povede ke zkvalitnění výuky instrumentální analytické chemie - separačních technik v magisterském stupni studia, ke zvýšení kompetencí absolventů předmětů a tedy ke zlepšení jejich pozice na trhu práce po ukončení vysokoškolského studia.
Cílem projektu je modernizace předmětů výuky separačních analytických technik - Chromatografie a elektroforéza (přednášky a semináře) a Derivatizace pro chromatografii. Koncept vyučovaných předmětů se za posledních dvacet let příliš nezměnil. Přestože jsou do výuky průběžně zařazovány dílčí informace o moderních trendech v separačních technikách, je potřeba výuku uceleně obměnit a zdokonalit tak průběh a výsledky vzdělávacího procesu. V rámci řešení projektu budou inovovány prezentace, bude pořízena nová literatura, software pro demonstrace možností optimalizace separací a budou vytvořeny multimediální učební pomůcky. Výstupem projektu budou vedle modernizovaných prezentací a podkladů pro výuku také studijní materiály, které v současné době téměř zcela chybí a budou přístupné studentům přes vnitřní informační systém Univerzity Pardubice. Inovace předmětů povede ke zkvalitnění výuky instrumentální analytické chemie - separačních technik v magisterském stupni studia, ke zvýšení kompetencí absolventů předmětů a tedy ke zlepšení jejich pozice na trhu práce po ukončení vysokoškolského studia.