Nové trendy ve výuce předmětů zaměřených na udržitelnost (NEWTEC)
Poskytovatel: Dům zahraniční spolupráce
Program: Institucionální projekty spolupráce
Období realizace: 01.08.22 - 31.01.24
Pracoviště:
Fakulta chemicko-technologická - Kat. ekonom.a manag. chem. a potrav.prum
Hlavní řešitel: Vávra JanSpoluřešitelé: Tetřevová Liběna | Munzarová Simona | Košťálová Jana | Bednaříková Marie | Branská Lenka | Paták Michal | Jelínková Martina
Popis:
Podstatou projektu je seznámení se s procesem a metodami výuky partnerské instituce prostřednictvím vzájemného poznání vyučovacího procesu z hlediska metod a obsahu a také sdílením znalostí a osvědčených postupů v oblasti kurzů zaměřených na udržitelnost a sociální odpovědnost. Norský partner dlouhodobě pořádá vzdělávací ?zelené? kurzy a garantuje unikátně zaměřený vzdělávací program zaměřený na udržitelný a regenerativní rozvoj založený na moderním vzdělávacím přístupu v souladu s Boloňským procesem. Je zřejmé, že úroveň a zkušenosti s podmínkami udržitelnosti, společenské odpovědnosti a občanské odpovědnosti se budou v partnerských zemích lišit, vzájemná diskuse a sdílení znalostí mezi lektory a studenty tak bude přínosem pro všechny účastníky projektu. Výuková a vědecká činnost předkladatele projektu je zaměřena na činnost chemických podniků, které musí klást velký důraz na ekologickou a společenskou odpovědnost, udržitelnost, ochranu klimatu, což se odráží ve skladbě předmětů a témat výzkumu na katedře Ekonomiky. a managementu chemického a potravinářského průmyslu (žadatel). Profil absolventa nabízí vzdělání nejen k ekonomické erudici absolventů, ale i znalosti z oblasti společenské odpovědnosti firem, problematiky životního prostředí, udržitelnosti chemických podniků, a měl by podporovat vzdělání k upevnění znalostí budoucích manažerů z oblasti udržitelnosti podniků, ochrany životního prostředí, společenské odpovědnosti, popř. odpovědného občanství. Boj proti klimatickým změnám ovlivní v budoucnu všechna průmyslová odvětví a změní společnost, a tak je stále třeba získávat nové znalosti a přístupy k výuce. Norský partner nabízí jedinečnou příležitost seznámit se s moderními výukovými metodami v oblasti místního rozvoje, udržitelného podnikání a zelených přístupů, které podporují firemní odpovědnost. To musí zajistit odpovídající školení budoucích manažerů, kteří tyto znalosti přenesou do obchodní a průmyslové úrovně. Partner nabízí připravit peer-learningové aktivity na míru potřebám žadatele, umožňující přenos znalostí, dovedností a zkušeností na základě znalosti situace v ČR. Vzniká tak jedinečná příležitost pro inovaci výuky v podobě implementace nových metod, inovace metodik výuky, postupů, znalostí směrem ke studentům Univerzity Pardubice, podpořená diseminačními aktivitami, což pomůže vytvořit ucelený profil absolventa, připraví je pro běžnou pracovní praxi a v neposlední řadě přispěje k budování pozitivní image univerzity. Norský partner garantuje výuku unikátního kurzu zaměřeného na Cirkulární ekonomii s návazností na tzv. "Cirkulární společnost" a dále kurzu o společenské odpovědnosti a přístupech Triple a Quadruple Helix. Peer-learningové aktivity budou vycházet především z témat těchto kurzů, která nemají v celém evropském prostoru obdoby.
Podstatou projektu je seznámení se s procesem a metodami výuky partnerské instituce prostřednictvím vzájemného poznání vyučovacího procesu z hlediska metod a obsahu a také sdílením znalostí a osvědčených postupů v oblasti kurzů zaměřených na udržitelnost a sociální odpovědnost. Norský partner dlouhodobě pořádá vzdělávací ?zelené? kurzy a garantuje unikátně zaměřený vzdělávací program zaměřený na udržitelný a regenerativní rozvoj založený na moderním vzdělávacím přístupu v souladu s Boloňským procesem. Je zřejmé, že úroveň a zkušenosti s podmínkami udržitelnosti, společenské odpovědnosti a občanské odpovědnosti se budou v partnerských zemích lišit, vzájemná diskuse a sdílení znalostí mezi lektory a studenty tak bude přínosem pro všechny účastníky projektu. Výuková a vědecká činnost předkladatele projektu je zaměřena na činnost chemických podniků, které musí klást velký důraz na ekologickou a společenskou odpovědnost, udržitelnost, ochranu klimatu, což se odráží ve skladbě předmětů a témat výzkumu na katedře Ekonomiky. a managementu chemického a potravinářského průmyslu (žadatel). Profil absolventa nabízí vzdělání nejen k ekonomické erudici absolventů, ale i znalosti z oblasti společenské odpovědnosti firem, problematiky životního prostředí, udržitelnosti chemických podniků, a měl by podporovat vzdělání k upevnění znalostí budoucích manažerů z oblasti udržitelnosti podniků, ochrany životního prostředí, společenské odpovědnosti, popř. odpovědného občanství. Boj proti klimatickým změnám ovlivní v budoucnu všechna průmyslová odvětví a změní společnost, a tak je stále třeba získávat nové znalosti a přístupy k výuce. Norský partner nabízí jedinečnou příležitost seznámit se s moderními výukovými metodami v oblasti místního rozvoje, udržitelného podnikání a zelených přístupů, které podporují firemní odpovědnost. To musí zajistit odpovídající školení budoucích manažerů, kteří tyto znalosti přenesou do obchodní a průmyslové úrovně. Partner nabízí připravit peer-learningové aktivity na míru potřebám žadatele, umožňující přenos znalostí, dovedností a zkušeností na základě znalosti situace v ČR. Vzniká tak jedinečná příležitost pro inovaci výuky v podobě implementace nových metod, inovace metodik výuky, postupů, znalostí směrem ke studentům Univerzity Pardubice, podpořená diseminačními aktivitami, což pomůže vytvořit ucelený profil absolventa, připraví je pro běžnou pracovní praxi a v neposlední řadě přispěje k budování pozitivní image univerzity. Norský partner garantuje výuku unikátního kurzu zaměřeného na Cirkulární ekonomii s návazností na tzv. "Cirkulární společnost" a dále kurzu o společenské odpovědnosti a přístupech Triple a Quadruple Helix. Peer-learningové aktivity budou vycházet především z témat těchto kurzů, která nemají v celém evropském prostoru obdoby.