Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Cost Related to the Customers - Essential Part of Net Marketing Contribution
Autoři: Vávra Jan | Pecinová Zuzana
Rok: 2008
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Economics and Management
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 313-318
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Náklady spojené se zákazníky - Základní položka čistého marketingového příáspěvku Je nezbytností vědět, kteří zákazníci jsou ziskoví a je nezbytností je udržet - jedná se o základní předpoklad vytvoření požadovaného zisku. Pro podniky představuje přesné a efektivní stanovení ziskovosti jednotlivých zákazníků řadu problémů. Efektivní a spravedlivé alokace nákladů a v některých případech i výnosů a přínosů z jednotlivých zákazníků je stále značným problémem navzdory využití informačních technologií a při znalosti dostupných alokačních metod. Příspěvek se zabývá problémy souvisejícími s vymezením všech možných nákladů přiřaditelných zákazníkům, zejména "režijní náklady" jsou hlouběji rozebírány a je diskutován jejich vztah k marketingovým aktivitám podniku. Pro zabezpečení správné a spravedlivé alokace musí být proveden důležitý krok - detailní analýza podnikových nákladů ve vztahu k zákaznicky orientovaným aktivitám. Tento krok je základem pro výběr alokační metody a pro následné splnění hlavního cíle - stanovení ziskovosti zákazníka. Současná podniková praxe většinou problematiku alokace režijních nákladů neřeší a proto proces stanovení ziskovosti zákazníka trpí řadou nedostatků. čistý marketingový příspěvek;Customer Relationship Management;ziskovost zákazníka;struktura nákladů
eng Cost Related to the Customers - Essential Part of Net Marketing Contribution It is inevitable to know what customers are profitable and it is necessary to keep them - it is a principle of gaining a requested profit. There are many problems for the companies to set the profitability of their particular customers in the most precise and at the same time in the most effective way. The problems of effective cost allocation, however, in certain cases also allocation of revenues and benefits related to a particular customers, is still very difficult notwithstanding the information technology and bearing in mind a number of accessible costing methods. This paper deals with problem issues of determining of all possible costs related to the customers and especially so called ?overhead costs? are closely decomposed and their relations to the customers and marketing activities are discussed. To ensure correct, fair allocation must be done one important step - detailed analyze of company?s costs according to the relation to the customer oriented activities. This step is necessary to determine which allocation method should be used for every individual cost, following overarching goal - assessment of customer?s profitability. Current business practice mostly neglected overhead costs analyze and management, so the customers profitability process suffers from many shortcomings. Net Marketing Contribution;Customer Relationship Management;Customer Profitability;Costs Structure