Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Factors Influencing Creation of Customer Profitability Measurement System
Autoři: Pecinová Zuzana | Vávra Jan
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CRM 2008
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 292-298
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Faktory ovlivňující tvorbu systému pro měření ziskovosti zákazníků Úspěšná implementace CRM vyžaduje vytvoření takového systému měření ziskovosti zákazníků, který umožní zjišťovat individuální přínos zákazníka pro podnik. Jen tak budou vytvořeny předpoklady pro implementaci optimální strategie obsluhy zákazníka s ohledem na jeho maximální spokojenost a dlouhodobou ziskovost. V příspěvku jsou popsány možné přístupy k tvorbě systému pro sledování ziskovosti zákazníků a na základě výsledků zkoumání vyspecifikovány faktory, které volbu způsobu sledování ziskovosti zákazníků ve vybraných podnicích ovlivňují. Sledování ziskovosti zákazníků vychází v zásadě z výrobkových kalkulací, které jsou modifikovány podle jednotlivých zákazníků a doplněny o údaje z účelově vytvářených evidencí těch položek nákladů, které podniky považují z hlediska ziskovosti zákazníků za významné.
eng Factors Influencing Creation of Customer Profitability Measurement System A successful implementation of CRM requires establishing such a customer profitability assessment system allowing surveying individual customer's contribution for the company. Only then conditions shall be created for implementation of optimal customer servicing strategy regarding his/her maximum satisfaction and long-term profitability. In the contribution, possible approaches are described towards formation of customer profitability assessment system and, being based on the research results, factors have been specified that affect the choice of the customer profitability monitoring method in selected companies. Technically speaking, customer profitability assessment is based on product calculations that are modified according to individual customers and complemented with data on special-purpose built registers of those cost items considered by the companies to be significant in terms of customer profitability. Customer value;Customer profitability measurement;Customer profitability measurement system;Customer profitability criteria