Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Customer Value with a View to Non-financial Benefits
Autoři: Pecinová Zuzana | Vávra Jan
Rok: 2008
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: New Trends & Challenges in Management. Concepts of Management
Název nakladatele: Vizja Press & IT
Místo vydání: Warszawa
Strana od-do: 241-248
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnota zákazníka se zaměřením na nefinanční přínosy Potřeba zlepšit segmentaci zákazníků podle ziskovosti a následně efektivněji alokovat marketingové zdroje, vede ke snaze komplexně oceňovat současné i budoucí přínosy zákazníků a řídit tvorbu hodnoty. Hodnota zákazníka je ovlivněna mnoha nefinančními faktory. V článku jsou diskutovány nefinanční aspekty hodnoty zákazníka: referenční hodnota, hodnota informovanosti, hodnota věrnosti zákazníka, hodnota schopnosti přijímat nové produkty (hodnota inovací), hodnota image zákazníka a hodnota platební morálky. V článku jsou také specifikovány nejčastěji zmiňované problémy při oceňování nefinančních přínosů.
eng Customer Value with a View to Non-financial Benefits The need to improve segmentation of customers by their profitability and to subsequently allocate marketing sources more efficiently leads to efforts to appreciate the current and future customer benefits in a complex way and to control creation of the value. The customer value is affected by a number of non-financial factors. In the article the non-financial aspects of customer?s value are discussed: value of customer references (recommendations) to other subjects, so called reference value; customer awareness value; customer loyalty value as a sort of level to what extent may a customer resist the pressure of competitive offers; value of ability to accept new products - innovation value; customer image value and customer payment behaviour value. These data are not often worked with. In the article the most mentioned problems of evaluating non-financial contributions are specified, too. Customer value;Non-financial benefits;Problems related to non-financial contributions assesssment