Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Market Oriented Measurement of Company Performance
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Problems of Marketing Management in Globalisation
Název nakladatele: Ekonómia
Místo vydání: Banská Bystrica
Strana od-do: 139-143
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Tržně orientované měření výkonnosti podniku Při uplatnění strategie CRM je třeba změnit způsob posuzování výkonnosti podniku. Příspěvek nastiňuje systém měření výkonnosti podniku při uplatnění CRM a diskutuje zásady, o které by se měl tento systém opírat.
eng Market Oriented Measurement of Company Performance Applying of individualized one-to-one marketing - CRM (Customer Relationship Management) (see Peppers D., Rogers M., 2004) calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecard which is modified for evaluating a course and results of CRM strategy. company performance;BSC;CRM strategy;measurement of company performance