Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Reverse Logistics and its Position in Practice in the Czech Republic
Autoři: Keřt Radim
Rok: 2009
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: KSI Transactions on Knowledge Society
Název nakladatele: Knowledge Society Institute
Místo vydání: Sozopol
Strana od-do: 56-59
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Reverzní logistika a její pozice v praxi v České republice V příspěvku je věnována pozornost obecnému významu reverzní logistiky, současnému postavení reverzní logistiky nejen v odvětví logistiky a následně jejímu uplatnění v podnikové praxi. V prvopočátku se reverzní logistika zabývala, tím pádem byla také spojována, pouze s recyklací výrobků. Ovšem dnes můžeme deklarovat, že dominantní význam, smysl reverzní logistiky je sběr, třídění, demontáž a zpracování použitých výrobků, součástek, vedlejších produktů, nadbytečných zásob a obalového materiálu, kde hlavním cílem je zajistit jejich nové využití, nebo materiálové zhodnocení způsobem, který je šetrný k životnímu prostředí a ekonomicky zajímavý reverzní logistika;zelená logistika;supply chain management;strategie push a pull;spotřební chování zákazníků;environmentální legislativa
eng The Reverse Logistics and its Position in Practice in the Czech Republic The paper deals with the importance of reverse logistics, its current position not only in the field of logistics, and its subsequent application in company practice in the Czech Republic. Originally, reverse logistics only focused on, and was therefore also connected with, product recycling. Nowadays the dominant value, sense of reverse logistics lies in the collection, sorting, dismantling and processing of used products, components, side-products, surplus supplies and wrapping material, where the main aim is to secure the new utilization or material improvement thereof in a way that is environmentally friendly and economically interesting. Reverse logistics;green logistics;supply chain management;push and pull strategy;consumer behavior of customers;environmental legislation