Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Role of Demand Forecasting in Knowledge Society
Autoři: Vlčková Vladimíra
Rok: 2009
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: KSI Transactions on Knowledge Society
Název nakladatele: Knowledge Society Institute
Místo vydání: Sozopol
Strana od-do: 25-28
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Úloha předpovědi poptávky ve znalostním managementu Důležitým znakem znalostního managementu je uchovávání dat a jejich transformace na informace. Základními vstupními daty tohoto procesu transformace jsou bezesporu data související s předpovědí poptávky a prodejů. Předpověď poptávky tvoří základní stavební kameny pro strategická, taktická i operativní rozhodnutí v podniku. Míra jejího využití při plánování může mít zásadní vliv na efektivní řízení hmotných toků v podniku či v celém supply chain. V současném velmi proměnlivém tržním prostředí se začínají uplatňovat systémy řízené skutečnou poptávkou. Znalost poptávky, odvozená ze získaných dat a znalosti vlivů, které na ni působí pak umožňuje managementu podniku pružněji reagovat na změnu poptávky, efektivněji plánovat marketingové akce, zvyšovat dostupnost produktů na trhu, zvyšovat úroveň zákaznických služeb a vytvářet tak konkurenční výhodu. Příspěvek se proto zabývá nejen úlohou předpovědi poptávky ve znalostním managementu, ale také faktory, které ji do značné míry ovlivňují. Poptávka; předpověď poptávky;předpověď prodejů; znalostní management; průmyslové podniky;dodavatelský řetězec
eng The Role of Demand Forecasting in Knowledge Society Important attribute of knowledge society is data holding and their transformation into information. Data related to demand and sale forecasting is the basic enter data of this process. Demand forecasting forms basic keystone for strategic, tactic and operative decision making of the company. The volume of its exploitation in planning can have fundamental influence on effective management of material flow within company or within the whole supply chain. Systems managed by real demand begin to assert themselves in present very variable market environment. Demand knowledge derived from obtained data and factors knowledge which influence on it allow to company management to react flexibly on demand change, more effectively to plan marketing operations, to increase availability of products on the market, to increase the level of customers service and to develop thus competitive advantage. This paper therefore deals not only with demand forecasting but also with factors which influence it considerably. Demand;demand forecasting;sales forecast;knowledge management;industrial enterprise;supply chain