Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Segmentace zákazníků podle hodnoty pro podnik a její využití pro řízení výkonnosti podniku
Autoři: Pecinová Zuzana
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Invence - inovace- investice od recese k prosperitě. Kompendium finančního a logistického řízení podniku
Název nakladatele: Vysoká škola báňská-Technická univerzita Ostrava
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 156-160
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Segmentace zákazníků podle hodnoty pro podnik a její využití pro řízení výkonnosti podniku In the high competitive environment it is necessary to segment customers not only in accordance with their needs and buyer behaviour but, in order to increase company performance, according to customer value, too. This segmentation can be used for both optimal customers serving strategy selection and solvency and efficiency control. The article deals with the process of segmentation of customers according to their value and consequently with the possible ways of using the concept for growth in company financial results. Ziskovist zákazníka;hodnota zákazníka;segmentace zákazníků;výkonnost podniku
eng Usage Customer Segmentation Based on Customer Value for Company Performance Management In the high competitive environment it is necessary to segment customers not only in accordance with their needs and buyer behaviour but, in order to increase company performance, according to customer value, too. This segmentation can be used for both optimal customers serving strategy selection and solvency and efficiency control. The article deals with the process of segmentation of customers according to their value and consequently with the possible ways of using the concept for growth in company financial results. Customer profitability;customer value;customer segmentation;company performance