Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Problems Related with Calculation of Net Marketing Contribution
Autoři: Vávra Jan | Pecinová Zuzana
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Towards Knowledge-Based Economy and Enterprise Management: Diagnostics, Strategy, Effectiveness
Název nakladatele: Riga Technical University
Místo vydání: Riga
Strana od-do: 1000
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Problémy spojené s výpočtem ČMP - Čistého marketingového příspěvku Jako základní nástroj pro měření podnikové marketingové ziskovosti je obvykle doporučován ukazatel Čistého marketingového příspěvku (ČMP), který vyčleňuje marketingové a prodejní náklady z ostatních víceméně fixních režijních nákladů a vyjadřuje tak aktuální ziskovost výrobku (výrobní linky, zákazníka, atd.) bez započítání alokací režijních nákladů, které nejsou přímo spojeny se samotným výrobkem či jinými nákladovými objekty. Takto stanovaný ČMP obsahuje pouze položky ziskovosti, které jsou pod kontrolou marketingových funkcí a činností. Využíváním ČMP pak může management lépe vyhodnotit marketingovou ziskovost a zhodnotit dopady zvolené marketingové strategie. Výpočet ČMP však přináší řadu problémů počínaje vymezením nákladů a konče technickými požadavky nutnými pro zajištění správného procesu sběru datm. jejich zpracování a vyhodnocení. Tento článek se zaměřuje na možné řešení těchto problémů použitím kalkulací na základě aktivit (ABC). Net Marketing Contribution, Customer Relation Management, Cost Allocation
eng Problems Related with Calculation of Net Marketing Contribution As a basic tool for measuring of company?s marketing profitability is usually recommended Net Marketing Contribution (NMC), that separate marketing and sales expenses from overall fixed operating expenses expressing the actual profitability of a product (product line, customer, etc.) without including any allocated overhead not directly related to the product (or other subjects) itself. NMC largely contains components of profitability that are under control of marketing functions and using net marketing contribution as a measure of marketing profitability, the marketing manager can more readily evaluate the profit impact of a marketing strategy. Calculation of NMC arises many problems starting with determination of proper costs and ending with technical requirements needed to ensure correct data collecting, managing and processing. This paper point at possible solution of these problems by using of calculation methods based on activities (ABC). Net Marketing Contribution, Customer Relation Management, Cost Allocation