Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.
Autoři: Lošťáková Hana | Branská Lenka | Jelínková Martina | Pecinová Zuzana | Vlčková Vladimíra
Rok: 2007
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Economics and Management
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 424-431
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Diferenciace péče o zákazníky ve vybraných češných podnicích. Cílem tohoto příspěvku je shrnout výsledky kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na zjišťování míry uplatnění jednotlivých typů marketingových strategií ve vybraných podnicích v České republice a využití různých nástrojů marketingové strategie pro diferenciaci péče o zákazníky. Cílem tohoto výzkumu bylo zejména zmapovat: ? Zda podniky v České republice uplatňují strategii masového marketingu nebo strategii cílení na segmenty trhu nebo subsegmenty trhu nebo strategii individualizované péče o trh (strategii CRM) a jaká je míra diferenciace nabídky a péče o trh. ? Podle jakých kritérií podniky diferencují nabídku a péči o cílové segmenty trhu a zákazníky (potřeby a požadavky zákazníků, délka vztahu se zákazníkem, loajalita zákazníků, podíl na výdajích zákazníka, hodnota zákazníka pro podnik atd.) a která z těchto kritérií diferenciace jsou rozhodující při rozhodování o marketingové strategii, o nabídce výrobků, službách, způsobu distribuce a marketingové komunikace. ? Jaké nástroje marketingového mixu jsou zejména používány pro diferenciaci systémů péče o segmenty trhu a zákazníky a jaké je jejich provedení a rozmanitost pro různě hodnotné segmenty trhu a zákazníky pro podnik. Tento kvalitativní výzkum míry a způsobu diferenciace nabídky a péče o cílové segmenty trhu a jednotlivé zákazníky byl proveden v roce 2006 katedrou ekonomiky a managementu chemického a potravinářského průmyslu pomocí metody individualních hloubkových rozhovorů na základě volně strukturovaného scénáře dotazování v 58 průmyslových podnicích operujících na B2B a B2S trzích. Respondenty byli ředitelé SBU, manažeři marketingu, prodeje a služeb pro zákazníky. Získaná data byla zpracována metodou obsahové analýzy, vzájemného srovnání chování podniků operujících na B2B a B2C trzích k jejich zákazníkům a syntézy získaných poznatků. Výzkum ukázal že podniky operující na B2C trzích uplatňují převážně strategii cílení na vybrané segmenty trhu, strategie CRM je u těchto podniků volena pouze ojediněl Kvalitativní výzkum; CRM diferencované podle hodnoty zákazníků pro podnik; české firmy; způsob diferenciace při CRM strategii
eng Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises. The aim of this article is to summarize the results of qualitative research which was focused to assess the use of particular types of marketing strategies in selected Czech enterprises and exploitation of different marketing tools for differentiated care about customers. This qualitative research was done in selected business areas by University of Pardubice by method of individual depth interview in last year. The survey was done in 58 business areas in both B-to-B and B-to-C markets. The research showed that the companies operating on B2C markets apply mostly strategy of targeting to market segments or to market sub-segments. All selected companies operating on B2B markets apply CRM strategy individualised care about single customers according to their needs on the basis of actual and strategic customer?s value to a company and length of relationship. The way of care about these groups of customers differs in manner of contact with customers, promptitude in order fulfilment and delivery of products, readjustment of products and services, differentiation of prices and conditions of payment and organisation of specific marketing events for customers. Marketing care about key customers is more intensive than about less important customers. This paper contents more information about manner of customers? care differentiation. qualitative research; CRM differentiated according to a customer value to a firm; Czech firms; manner of customers care differentiation at CRM strategy