Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Současný způsob identifikace zákazníků u firem zabývajících se prodejem výrobků na spotřebním trhu.
Autoři: Dědková Jaroslava | Lošťáková Hana
Rok: 2007
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Vědecká pojednání
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 69-75
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Současný způsob identifikace zákazníků u firem zabývajících se prodejem výrobků na spotřebním trhu. Článek popisuje identifikaci zákazníků ve vybraných podnicích, obsluhujících spotřební trhy. Cílem primárního výzkumu bylo zjistit současný stav diferencovaného řízení vztahů mezi firmou a zákazníky ve firmách, působících na spotřebním trhu v Libereckém kraji. Výzkum byl realizován metodou hloubkového rozhovoru u cca 30 podniků Libereckého kraje. Z výsledků výzkumu je vidět, že většina firem provádí identifikaci svých zákazníků a vede si evidenci o svých zákaznících. Firma tak může správnou aplikací komplexního procesu CRM efektivně alokovat své zdroje a zajistit si konkurenceschopné postavení na trhu. Budování vztahů se zákazníky se stává v současné době nezbytností, a proto firmy musí aplikovat §proces CRM, který jim umožní na základě provedených analýz a identifikace zákazníka zvolit vhodné strategie pro různé skupiny zákazníků. CRM; identifikace zákazníků; prodejní firmy; firmy poskytující služby; výrobní firmy
eng Contemporary Manner of Customers´Identification at Firms Selling Products in B2CMarkets. This paper deals wits manner of customers´identification in selested enterprises that sell products for final consumption. It describes the results of qualitative marketing research in 30 enterprises in the Czech republic that was realized during 2007. CRM; identification of customers; trading firms; service firms; firms producing consumer goodz