Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Využití získaných dat od zákazníků prostřednictvím informačního systému podniku.
Autoři: Dědková Jaroslava | Simová Jozefína | Lošťáková Hana
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Liberecké ekonomické fórum 2007
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 518-523
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití získaných dat od zákazníků prostřednictvím informačního systému podniku. Daný příspěvek popisuje využití informačního systému v podnicích pro získávání potřebných údajů o zákaznících v rámci CRM. Prezentuje část výzkumu, který byl realizován v rámci grantového projektu GACR 402/06/0577 "Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik". Výzkum byl prováděn na B2C trzích u výrobních firem, firem zaměřených na prodej a poskytování služeb. Sběr dat probíhal metodou hloubkového rozhovoru. Do výzkumného šetření bylo zahrnuto cca 30 podniků. Má-li se zvyšovat výkonnost a konkurenceschopnost podniků na současných trzích, je třeba umět rozhodnout, které zákazníky má smysl obsluhovat a které, vzhledem k jejich ztrátovosti, nemá smysl obsluhovat. Budování vztahů se zákazníky se proto v současné době stává nezbytností, a proto firmy musí aplikovat komplexní proces CRM, který jim umožní na základě provedených analýz a identifikace zákazníka zvolit vhodné strategie pro různé skupiny zákazníků. Pro správnou implementaci CRM je nutné mít přehled o zákaznících, proto je nutné vybudovat a používat vhodný informační systém. informační systém; CRM; diferencované řízení vztahů; výzkum;B2C trhy
eng Usage of Gained Data from Consumers through an Informative System to a Company. The article describes the use of information system in companies for obtaining needed data about consumers in the scope of CRM. It presents a part of the research which has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic n. 402/06/0577 "Increase of Company Performance Efficiency through Differentiated CRM on the Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company". The research focused on B2C markets in particular on including companies in the production (manufacturers producing products for consumer market) and service sectors, sales and distribution sectors. A depth interview was used as a method of data collection. About 30 companies were involved in the interviewing. If the efficiency of the companies and their competitiveness in the present markets is to increase, it is necessary to decide what customers are to be served in the future and what customers regarding to their loss-making contribution to the company are not to be served. Marketing relationship with consumers becomes necessity nowadays. That is why firms must apply complex process of CRM (according to the done analyses and identification of customers) which enables the firms to choose appropriate strategies for different groups of customers. informative system; CRM; differentiated CRM; research; B2C markets