Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Growth of Strategic Benefits’ Role in B2B Markets
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Economics and Management
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 650-654
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Růst úlohy strategických užitků na trzích institucí Cílem tohoto článku je vysvětlit podtatu strategických užitků jako důležirtých atributů ghodnoty pro zákazníka. Tyto užitky posilují výkonnost podniku, jeho dlouhodobou pozici na trhu a image u zákazníků. Podstata užitků je dokladována na výsledcích výzkumu hodnotových sítí u motorových olejů pro osobní auta. Hodnota pro zákazníka; strategické užitky; průmyslový trh; autoservisy.
eng The Growth of Strategic Benefits’ Role in B2B Markets The aim of this paper is to explain the principles of strategic benefits for a customer perceived as an important part of customer value. Such benefits result in the strengthening of potential performance, long-term positions and consumers´ recognition on the market. The paper also summarizes the results of qualitative research in brand and non-brand automotive services in the Czech Republic focusing on mapping the following problem areas: the forms of strategic benefits required by the automotive oil suppliers, the extent to which individual forms strengthen the long-term service, market position and the way of the provision of such benefits in the contemporary financial and economic recession. Customer value; strategic benefits; B2B market; automotive services.