Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Management of Suporting Processes in Quick Response System
Autoři: Branská Lenka
Rok: 2010
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Business and Management
Název nakladatele: VGTU Publishing House Technika
Místo vydání: Vilnius
Strana od-do: 788-795
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Management podpůrných procesů v systémech Quick Response Rychlost reakce při vzniku požadavku zákazníka je jedním z nejdůležitějších faktorů jeho spokojenosti. Proto podniky vyvíjejí nové systémy vytváření a dodávání hodnoty založené zpravidla na mezipodnikové integraci logistických systémů. Nejprve se tyto systémy, nazývané jako Quick Response, prosadily v odvětví textilního, oděvního a potravinářského průmyslu, ale lze je uplatnit i v podnicích jiných průmyslových odvětví. Vyžaduje to však nový přístup k managementu podnikových procesů. Reorganizace nebo restrukturalizace je zpravidla nutná nejen u hlavních logistických procesů (prodej, výroba a nákup), ale také u procesů, které tyto hlavní procesy přímo podporují (balení, doprava, zabezpečení výroby energiemi i údržba). Management těchto podpůrných procesů je ovlivněn jak způsobem managementu hlavních logistických procesů v podniku, tak také managementem obdobných podpůrných procesů probíhajících v podnicích obchodních partnerů zapojených do daného řetězce. Quick Response; dodavatelsko-odběratelský řetězec; logistický management; balení; doprava; údržba.
eng Management of Suporting Processes in Quick Response System A response rate on emerged customer requirement is one of the most important factors of customer satisfaction. This is the reason why companies are developing new systems of building and delivering value based mostly on integration of logistic systems among companies. First, these so-called Quick Response systems appeared in textile, clothing and food industries. But these systems could be applied also in other industries. However, it requires a new approach to management of business processes. Reorganizing or restructuring is usually necessary not only within main logistic processes (sales, production and purchase) but also within processes directly supporting the main processes (packaging, transportation, energy and maintenance). Management of these supporting processes is influenced by both the management of main logistic processes within the company and also the management of similar supporting processes in companies of business partners engaged in the chain. Quick Response; Supply Chain Management; package; transport; maintenance.