Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Deciding on Investment in Customer Oriented Company
Autoři: Pecinová Zuzana
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Economics and Management
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 1298-1303
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Rozhodování o investicích v zakaznicky orientovaném podniku V článku jsou popisovány změny v pojetí a hodnocení investic v důsledku implementace strategie diferencovaného CRM se zaměřením na používané ukazatele. Koncepční rámec investic a jejich hodnocení je posuzován z těchto perspektiv: 1) zákazník jako předmět investování a hodnocení, 2) aktivity s dlouhodobým vlivem na trh a zákazníky jako objekt hodnocení a 3) změny v hodnocení dlouhodobých aktiv v jejich tradičním pojetí. Jsou hodnocena doporučená měřítka, která jsou aplikací běžně používaných metod v nových podmínkách. Jsou diskutována měřítka založená na NPV a výnosnosti, tj. CLV a měřítka doporučovaná pro hodnocení marketingových investic (tržní ROI, marketingové ROI) a dále měřítka založená na výkonnosti zákazníků (ROC). Hodnocení investic;marketingové investice;investiční měřítka;výkonnost.
eng Deciding on Investment in Customer Oriented Company In the paper the changes in concept of investments and their valuation as the results of differentiated CRM strategy implementation are described with the intention of used indicators. The conceptual framework of investments and their assessment are discussed from following perspectives: 1) the customer is the subject of investments and evaluation, 2) activities with long-term effects on performance directly linked to the market and customers are the subjects of evaluation and 3) changes in evaluation of long-term assets in their traditional sense. They are evaluated the recommended measures, which are applications of commonly used investment evaluation methods in new conditions. They are discussed measures built on principles of NPV and profitability ratios, i. e. CLV and ratios recommended for marketing investments evaluation (market ROI, marketing ROI) and furthermore the measure based on customer equity performance (ROC). Investments appraisal;marketing investments;investment indicators;performance.