Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production
Autoři: Paták Michal | Vlčková Vladimíra
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Atény
Strana od-do: 195-200
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Předpovídání vlivu marketingové komunikace na prodeje založené na promočních indexech ve výrobě jogurtů Předpovídání vlivu marketingové komunikace na prodeje představuje nezbytnou součást efektivního předpovídání a plánování prodeje ve výrobních podnicích. Pro potravinářské podniky, operující na trzích s čerstvími produkty, je však předpovídání a plánování prodeje komplikováno krátkou dobou trvanlivosti produktů, ale i tlakem maloobchodníků na zkrácení doby pro vyřízení objednávek a neochotou poskytovat informace o budoucích požadavcích a nákupním chování konečných spotřebitelů. Tento článek se zabývá analýzou vlivu marketingové komunikace na prodeje a možnostmi předpovídání tohoto vlivu ve vybraném podniku potravinářského průmyslu. Na základě analýzy časových řad je v článku navržen předpovědní model založený na promočních indexech, jehož využití při předpovídání může přinést výrazné zpřesnění předpovědí. předpověď a plánování prodeje;předpověď vlivu marketingové komunikace na prodeje;předpověď prodeje;výroba jogurtů
eng Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production Promotional forecasting represents an essential part of effective demand planning in enterprises. However, in the fresh food industry, companies demand planning is complicated due to the short product shelf life, but also due to the pressure from the side of retailers on shortening the delivery time and unwillingness to provide information about future requirements and shopping behaviour of the final consumers. This paper deals with an analysis of the influence of promotions on the sales and with the possibilities of promotional forecasting in a selected fresh food industry enterprise. On the basis of a time series analysis, the paper proposes a forecasting model based on promotional indexes, utilization of which for promotional forecasting can bring a significant forecast accuracy improvement. Demand Planning;promotional forecasting;sales forecasting;yoghurt production