Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Assessment of sustainability aspects in a company
Autoři: Vávra Jan | Bednaříková Marie | Ehlová Zuzana
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Business and Management
Název nakladatele: VGTU Publishing House Technika
Místo vydání: Vilnius
Strana od-do: 775 – 782
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení aspektů udržitelnosti v podniku Při sledování cíle udržitelnosti vyžadují rozhodnutí o podnikových produktech a procesech integraci všech prováděných technických, ekonomických, environmentálních a sociálních činností. Technické a ekonomické okolnosti jsou traditčně řešeny a hodnoceny doposud známými a propracovanými metodami. Finanční analýza, peněžní toky nebo hodnocení marketingových cílů tvoří základ inoformací pro tradiční hodnocení. Na druhé straně environmentální a sociální požadavky bývají hodnoceny zřídka nebo jsou zcela opomenuty. Řada podniků implementuje management odpadového hospodářství nebo environmentální útvary pouze pro podporu případných úspor a zamazení plýtvání. Nicméně koncept udržitelnosti vyžaduje mnohem více. Příspěvek se zabývá hodnocením environmentálních and sociálních aspektů a jejich dopadů. Hlavním cílem je vymezit a vhodně zhodnotit všechny relevantní aspekty udržitelnosti všech podnikových produktů a procesů pro podporu konkurenceschopnosti podniku, společenské odpovědnosti a podnikové udržitelnosti. Metoda výzkumu se sestává z kvalitativního výzkumu a zkoumání primárních zdrojů - výhledávání v ve vědeckých článcích a studium sekundární literatury. Environmentální účetnictví; inovace; společenská odpovědnost podniků
eng Assessment of sustainability aspects in a company Having sustainability as a goal, decisions on products or processes within a company requires integrating technical, economic, environmental and social aspects of all activities being made. Technical and economical aspects are traditionally solved and evaluated with already known methods. Financial analysis, cash flows or marketing goals as basic information are traditionally evaluated. On the other hand environmental and social requirements are hardly ever evaluated or are not solved at all. Many companies implement waste management or environmental departments only to empower potential cost savings and avoid wasting. But concept of sustainability requires much more. This paper deals with evaluation of environmental and social aspects and impacts. The main goal is to determine and suitably evaluate all relevant sustainable aspects of products and processes within company, to empower company’s competitiveness, corporate social responsibility and corporate sustainability. The research methodology for this paper consists of qualitative research and examination of primary resources - research articles and secondary literature review process. Environmental accounting; innovation; corporate social responsibility